فاز سوم آزمایش واکسن کرونا آغاز می‌شود

۱۳۹۹/۰۳/۲۷ - ۱۹:۵۰:۴۶
کد خبر: ۱۰۱۶۵۶۹
فاز سوم آزمایش واکسن کرونا آغاز می‌شود
فاز سوم آزمایش واکسن کرونا تولید شده توسط کمپانی «مدرنا» با مشارکت ۳۰ هزار نفر از اواسط تیر ماه آغاز خواهد شد. این واکسن قبلا با موفقیت روی ده‌ها نفر آزمایش شده و بسیاری برای مقابله با کویید-۱۹ به آن امید بسته‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مدرنا یکی از نخستین واکسن‌های امیدوار کننده در مقابله با کرونا بود. این شرکت اواخر اردیبهشت اعلام کرد که تمام ۴۵ نفری که در فاز اول آزمایش واکسن کرونا مشارکت داشتند، پس از دریافت دوزهای مختلف واکسن، مقداری آنتی‌بادی در بدن خود تولید کرده‌اند. در فاز دوم تعداد شرکت کنندگان به ۶۰۰ نفر افزایش یافت.

در فاز سوم این آزمایش ۳۰ هزار شرکت کننده با سن بالای ۱۸ سال حضور خواهند داشت. روند آزمایش به صورت تصادفی و با اعمال کنترل پلاسیبو صورت خواهد گرفت و طی آن به هر نفر ۱۰۰ میکرو گرم واکسن تزریق می‌شود؛ مقداری که بر اساس مطالعات قبلی به عنوان میزان بهینه انتخاب شده. در صورتی که کارایی واکسن این شرکت با عنوان «mRNA-1273» ثابت شود، سالیانه ۵۰۰ میلیون دوز از آن تولید خواهد شد و امکان افزایش ظرفیت تولید به یک میلیارد دوز نیز وجود دارد. دکتر «Tal Zaks»، از مدیران ارشد شرکت در این باره می‌گوید:

«مدرنا برای اثبات کارایی واکسن در کاهش خطرات بیماری کووید-۱۹ به توسعه mRNA-1273 با حداکثر ایمنی و سرعت ممکن متعد است»

این مرحله از آزمایش اهمیت بسیار زیادی برای دولت آمریکا دارد چرا که سرمایه‌گذاری ۴٨٣ میلیون دلاری روی این پروژه صورت داده است. دولت ترامپ علاوه بر مدرنا روی ۴ واکسن دیگر هم حساب باز کرده و امیدوار است با استفاده از آنها دیگر نیازی به تعطیلی کسب و کارها نداشته باشد.

ویروس کرونا تا کنون ۷.۶ میلیون نفر را بیمار کرده و حدود ۴۰۰ هزار قربانی برجای گذاشته است. در حال حاضر ۱۶۰ واکسن با هدف ایجاد سپر ایمنی در برابر ویروس Sars-Cov-2 در دست توسعه هستند که به گفته سازمان بهداشت از این میان ۷ یا ۸ مورد شانس موفقیت بالایی دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز