برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

کرونا همچنان ماندگار است/ آخرین جزئیات از افزیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ ایران باز هم به لرزه در آمد/ضوابط سنی وام ازدواج اصلاح شد

۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۲۳:۵۱:۱۳
کد خبر: ۱۰۱۶۷۴۸
در هفته گذشته حوزه اجتماعی اخبار متعدد و حوادث بسیاری را پوشش داد که به مروری از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهم اخبار حوزه اجتماعی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است:

خبر هفته: باز هم کرونا

 کرونا همچنان در جهان در حال جولان است و هر روز بیش از پیش قربانی می‌گیرد و در کشور ما طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت که دیروز منتشر شد مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 195 هزار و 51 نفر رسیده و مجموع جان باختگان این بیماری به 9 هزار و 185 نفر هم گذشت.

تاکنون 154 هزار و 812 نفر از بیماران هم بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

همچنین استان خوزستان، آذربایحان شرقی، خراسان رضوی، کرمانشاه ، هرمزگان و کردستان کماکان در وضعیت قرمز به سر می‌برند.

بلاتکلیف هفته: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

لیلا متعارفی، مشاور معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی، در این خصوص گفت: لایحه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دچار اصلاحاتی شده است و هنوز رقم نهایی افزایش حقوق ها به تصویب نرسیده است و پس از یک بار بازگشت از هیئت دولت، این مصوبه بار دیگر پس از اصلاح به هیئت دولت ارسال شد.

او افزود: تا قبل از پایان خرداد ماه افزایش حقوق کارگران و مستمری بگیران روشن خواهد شد و به محض تائید دولت پرداخت‌ها صورت می گیرد.

سوال هفته: علت واریز نشدن بیمه بیکاری برخی افراد؟

مسعود بابایی، درباره عدم واریز بیمه بیکاری، بیکاران کرونا، گفت: از میان مشمولان بیکاری اسفندماه ماه امسال که مقرر شد شماره حساب خود را ارسال کنند، شماره حساب 91 هزار و 656 نفر مشکل داشت.

او افزود: شماره حساب برخی افراد مشکل داشته و با کدملی آنها همخوانی نداشت یا اینکه خارج از ۶ بانک عاملی که اعلام شد شماره شبا ارسال کردند.

مدیرکل اشتغال وزارت تعاون گفت: برای این افراد پیامک فرستادیم که شماره حساب خود را اصلاح کنند که 72 هزار و 317 نفر تا روز گذشته این کار را انجام دادند که لیست این افراد برای تامین اجتماعی ارسال کردیم تا برای واریز مقرری به سازمان برنامه و بودجه فرستاده شود اما 19 هزار و 339 نفر هنوز اقدامی در این زمینه انجام ندادند.

کشف هفته: احتکار خودرو

سردار رحیمی از کشف حدود 300 دستگاه خودرو که اکثرشان خارجی بوده و کشف مقادیر زیادی کالای قاچاق،  مجموع 22 قبضه سلاح جنگی و شکاری و 161 قبضه سلاح سرد خبر داد.

ممنوعیت های هفته: کودکان زباله گرد و مسافران تاکسی

شهرداری تهران در ابلاغیه‌ای با اشاره به زباله‌گردی کودکان و مسئولیت شهرداری تهران اعلام کرد: شهرداری تهران آمادگی دارد با تشدید نظارت خود بر پیمانکاران بازیافت مانع از بکارگیری کودکان در این بخش شده و مسئولیت قانونی خود در این بخش را ایفا کند.

همچنین مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از آغاز مرحله جدید نظارت بر اجرای طرح فاصله‌گذای اجتماعی در تاکسی‌های پایتخت خبر داد و گفت: درحال حاضر رانندگان نباید بیشتر از 3 مسافر در تاکسی سوار کنند.

رونمایی هفته: هتل کپسولی

در راستای توسعه صنعت گردشگری در کشور از نخستین هتل کپسولی کشور در وزارت میراث فرهنگی رونمایی شد.

اصلاحیه هفته:ضوابط سنی وام ازدواج

روحانی رئیس‌جمهور کشورمان به دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دستور داد:

«فوری آئین‌نامه و یا در صورت لزوم قانون اصلاح شود یا در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی مطرح شود که سن افراد متقاضی وام ازدواج صرفاً 18 تا 40 سال باشد.»

بازگشایی هفته: تالارهای پذیرایی

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت از فعالیت تالارهای پذیرایی از روز دوشنبه 26خردادماه با 50 درصد ظرفیت و به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.


اجبار هفته: ماسک زدن در اتوبوس

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی مجدداً بر لزوم استفاده مسافران از ماسک در اتوبوس تاکید کرد و گفت: همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم، استفاده همه مسافران از ماسک در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اجباری است.

سهمیه هفته:طرح ترافیک خبرنگاران

پس از ثبت نام نزدیک به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از اصحاب رسانه برای دریافت طرح ترافیک خبرنگاری در سامانه تهران من، بر اساس مصوبه شورای شهر تهران کارگروه تخصیص سهمیه طرح ترافیک رسانهها در طولانی‌ترین زمان تا انتهای خرداد ماه باید انجام شود.

کار تخصیص سهمیه بیشتر رسانه ها انجام شده و نامه میزان سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری هفته آینده به رسانه خبرنگاران ارسال می شود.

پس از تعیین و تخصیص طرح ترافیک خبرنگاری، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای دیگر خبرنگاران کارت بلیت صادر می‌کند.

افزایش حقوق هفته: مزد و حق مسکن کارگران

سازمان بازرسی اعلام کرد که با با پیگیری‌های این سازمان حداقل مزد کارگری، 26 درصد و حق مسکن کارگران نیز 200 هزار تومان افزایش یافت.

واکنش هفته: گرانی و تورم مسکن

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، در خصوص تورم و گرانی در حوزه مسکن گفت: وظیفه ذاتی پلیس امنیت اقتصادی این است که مفاسد اقتصادی  را شناسایی و با آنها برخورد کند در جایی که ما با آسیب مواجه شویم به مسئولان مربوطه منعکس می‌کنیم اگر فسادی هم در هر بخشی ببینیم با هماهنگی دستگاه قضایی ورود پیدا کرده و برخورد می‌کنیم و در این مدت که پلیس امنیت اقتصادی راه‌اندازی شده است، اثرات بسیار خوبی داشته و امیدواریم با اقداماتی که در دست انجام داریم ان‌شاءالله بتوانیم با هماهنگی دستگاه قضایی خبرهای خوبی را به مردم بدهیم.

لرزش هفته: از غرب تا شرق، از شمال تا جنوب

در هفته گذشته طبق روال تمامی هفته‌ها زمین لرزه‌های متعددی در کشور رخ داد که از جمله می توان به وقوع زلزلههای بسیاری در خوزستان و فارس اشاره کرد. اما در این بین خراسان رضوی و تهران هم بی نسیب نبودند و بارها و بارها به لرزه در آمدند و خوشبختانه هیچ کدام از این زمین لرزه ها خسارت مالی و جانی در پی نداشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز