یک کارگاه پلیس آگاهی پایتخت مطرح کرد:

فروش اموال سرقتی در سایت دیوار

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۰۵:۵۷:۱۶
کد خبر: ۱۰۱۶۹۸۳
فروش اموال سرقتی در سایت دیوار
سرهنگ فرخ‌پور گفت: یک باند سارقین شهر تهران پس از سرقت دیاگ، آن را در بازار به قیمت 80 میلیون تومان به فروش می رسانده و از سایت دیوار برای فروش دیاگ استفاده می کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این روزها در میان تبهکاران، جرائم خرد طرفداران بیشتری دارد و سارقان به دزدی‌های کوچک بیشتر از سرقت‌های بزرگ علاقه نشان می‌دهند. یکی از انواع این جرائم خرد سرقت لوازم داخلی خودروهاست تا جایی که به پر تکرارترین جرم در سطح تهران تبدیل شده است. نمونه‌ای از سرقت که اغلب به دلیل بی‌احتیاطی شهروندان اتفاق می‌افتد. دلیل اصلی این سرقت‌ها معمولا وجود وسایل با ارزش داخل خودروها است که سارقان با دیدن این وسایل برای انجام سرقت وسوسه می‌شوند. مقوله ای که سبب شد تا عملیات های پلیس علیه این قبیل سرقت ها نیز در روزهای اخیر بیشتر شود.

سرهنگ فرخ‌پور از کاراگاهان پلیس آگاهی مرکز تهران در این خصوص گفت: در سال 99 سرقت لوازم خودرو به صدر جرائم در شهر تهران تبدیل شده و در این راستا متاسفانه شاهد بودیم همزمان تعدادی از معتادین متجاهر به علت شیوع کرونا از مراکز درمانی ترخیص شدند که برای امرار معاش و تهیه هزینه موادمخدر به سرقت‌های خرد از جمله سرقت لوازم خودرو روی آوردند.

او افزود: در همین راستا باندهای دیگر سرقت در شهر تهران به این قبیل جرائم روی آورده که در روزهای اخیر 4 باند از آن‌ها متلاشی شد. 

این کاراگاه پلیس آگاهی با اشاره به عملکرد این باندها اظهار کرد: این باندها اقدام به سرقت کامپیوترهای خودروهای گران قیمت کرده و برای آن‌ها برچسب و برند جدید تعریف می‌کردند و حتی با مهر گارانتی اقدام به بسته بندی جدید کرده و سپس کامپیوترهای سرقتی را در بازار به فروش می رساندند.

این مقام انتظامی با تشریح عملکرد یک باند دیگر گفت: این باند صرفا به سرقت لوازمی از خودرو مبادرت می کرده است که در بازار موجود نیست که از مهم‌ترین آن‌ها کامپیوتر ایسوزو برای خودرو است و هر کدام از این قطعات را پس از سرقت به قیمت 9 میلیون تومان به فروش می‌رساندند. این قطعه‌ها به علت تحریم ارزشمند هستند و در بازار مشتریان زیادی دارند. 

سرهنگ فرخ‌پور اذعان کرد: یک باند دیگر سارقین دیاگ بودند که پس از سرقت، دیاگ‌ها را در بازار به قیمت 80 میلیون تومان به فروش می‌رسانده‌اند. مجرمین این باند از سایت دیوار برای فروش دیاگ استفاده می‌کردند. این دستگاه برای تست خال جوش است و یک دستگاه صنعتی ارزشمند به حساب می آید.

او افزود: از این 4 باند به میزان یک کامیونت لوازم سرقتی کشف شده و برای این متخلفین پرونده قضایی تشکیل شده و پس از تکمیل تحقیقات این افراد به مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما