توسعه زیرساخت‌های گردشگری بنای اسپاخو

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۰۸:۰۸:۵۴
کد خبر: ۱۰۱۷۳۶۹
توسعه زیرساخت‌های گردشگری بنای اسپاخو
معاون میراث‌فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جریان سفر به خراسان شمالی از تعدادی از آثار و بناهای تاریخی این استان بازدید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدحسن طالبیان از تپه تاریخی معصوم‌زاده، مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم، محوطه تاریخی ریوی، روستای درکش و محدوده ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی، رباط قره بیل، معبد اسپاخو، رباط قلی، بافت تاریخی روستای روئین و ارگ بلقیس بازدید کرد.

بازدید از مجموعه سبزه‌میدان و حسینیه جاجرمی از دیگر برنامه‌های معاون میراث فرهنگی کشور در این سفر دو روزه بود که صبح امروز جمعه 30 خردادماه 99 انجام شد و در جریان آن، مسائل و موضوعات مرتبط با آثار و بناهای تاریخی خراسان شمالی از سوی مدیرکل و کارشناسان حوزه معاونت میراث فرهنگی استان مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

پیگیری طرح توسعه و احیای مجموعه مفخم، تبدیل سایت ریوی به پایگاه میراث‌فرهنگی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری بنای اسپاخو و... ازجمله تأکیدات طالبیان پس از بازدید از آثار و محوطه‌های تاریخی استان بود.

655 اثر از استان خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که این تعداد آثار شامل 511 اثر تاریخی، 49 اثر طبیعی و 75 اثر ناملموس و 20 اثر منقول تاریخی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز