افتتاح اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۰۸:۵۴:۵۶
کد خبر: ۱۰۱۷۹۳۶
افتتاح اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور
افتتاح اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور با حضوروزیر بهداشت و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری انجام شد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ راه اندازی اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور در مراسمی از طریق ویدیو کنفرانس و با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت و همچنین سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز یکم تیر انجام شد.

در این مراسم  وزیر بهداشت گفت: آگاهی رسانی به مردم برای رعایت شیوه زندگی درست، از راهکارهای مقابله با شیوع بیماری های غیرواگیر و در دستور کار وزارت بهداشت است.

به گفته او متاسفانه بسیاری از دیابتی ها تا زمانی که دچار مشکل نشوند نگرانی از دیابت خود ندارند به همین دلیل اولین سیاست ما این است که با شیوه های زندگی درست، ورزش و تغذیه بتوانیم از بیماری ها بکاهیم.

نمکی افزود: در گام دوم لازم است که به سمت تولید داروهایی برای درمان بیماری های غیر واگیر به خصوص دیابت برویم تا بتوانیم شدت این بیماری را کاهش دهیم.

وزیر بهداشت ضمن تشکر از مسئولان سازمان غذا و دارو که سیاستشان این است که سال جهش تولید را سالی متفاوت رقم بزنند، گفت: امیدوارم هر روز شاهد خط تولید جدید دارو باشیم و بتوانیم از محصولات وارداتی بی نیاز شویم.

او در خصوص بیماری کرونا نیز گفت: امیدوارم به زودی با مهار بیماری کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل ها و اصول بهداشتی بتوانیم به سطح بهتری در کنترل این ویروس برسیم.

شایان ذکر است، این محصول پس از تایید سازمان غذا و دارو به شکل قلم آماده تزریق، در کشور توسط شرکت فرآورده‌های پویش دارو در شهرک صنعتی پردیس تهران تولید خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز