درگیری شدید مسلحانه ناجا با اشرار

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۲۳:۰۳:۵۹
کد خبر: ۱۰۱۸۳۷۳
درگیری شدید مسلحانه ناجا با اشرار
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از ناکامی قاچاقچیان و کشف بیش از یک تن و 500 کیلوگرم موادمخدر طی دو عملیات جداگانه در نوار مرزی جکیگور و سراوان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار احمدعلی گودرزی گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی کشور، مرزبانان استان سیستان و بلوچستان از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی جکیگور مطلع و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله موادمخدر  به عمق کشور مشخص شد، مرزبانان دلاور و رشید هنگ مرزی جکیگور در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای کمین هدفمند، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان توانستند سوداگران مرگ را زمین گیر کنند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی تصریح کرد: سوداگران مرگ که خود را در کمین و محاصره مرزبانان دیدند، اقدام به فرار می‌کنند و مأموران پس از صدور فرمان ایست، جهت متوقف کردن خودروها با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند و در نهایت پس از یک تعقیب و گریز طولانی، مأموران مرزی موفق شدند ضمن توقیف چهار دستگاه خودروی حامل موادمخدر و دستگیری پنج قاچاقچی، مقدار یک تن و 56 کیلو و 100 گرم تریاک به همراه مقادیری سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی را کشف کنند.

این مقام ارشد در فرماندهی مرزبانی به یک عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزبانان  استان سیستان و بلوچستان در حوزه شهرستان سراوان نیز اشاره کرد و افزود: در عملیاتی جداگانه پس از چند شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران هنگ مرزی سراوان توانستند در ارتفاعات منطقه مرزی سیاهانی، قاچاقچیان موادمخدر را شناسایی و با آنها به صورت مسلحانه درگیر شدند.

سردار گودرزی ادامه داد: قاچاقچیان که از آتش پرحجم مأموران در امان نبودند، با رها کردن محموله مواد مخدر و استفاده از شرایط جغرافیایی منطقه به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند و مرزبانان توانستند در این عملیات مقدار 500 کیلوگرم تریاک را کشف کنند.

او با بیان اینکه تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مرزبانان برابر وظایف ذاتی خود با هرگونه تجاوز و قاچاق مواد افیونی که بلای خانمان سوز جوانان کشور است، برخورد خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز