انرژی پاک به مرزهای کردستان رسید

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۷:۴۹:۴۴
کد خبر: ۱۰۱۸۴۳۹
انرژی پاک به مرزهای کردستان رسید
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: ۱۳۹ دستگاه آبگرمکن خورشیدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس خریداری و به صورت رایگان تحویل بهره برداران محلی مرزنشین شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سعدی نقشبندی اظهار داشت: این تعداد آبگرمکن خورشیدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ تهیه و با هدف کاهش و قطع وابستگی جوامع محلی به استفاده از چوب و هیزم جنگلی برای تامین آب گرم به بهره برداران روستاهای جنگلی شهرستان های مریوان، بانه، کامیاران، سروآباد و دیواندره به صورت رایگان واگذار شده است.

او یادآور شد: در این مدت، تعداد ۲۰۱ دستگاه تنور گازی به همراه کپسول ۱۱ کیلویی و متعلقات آن نیز به روستاییان، جوامع و بهره برداران محلی به صورت رایگان تحویل شده است.

نقشبندی با بیان اینکه تغییر الگوی مصرف سوخت و حفاظت از جنگل‌ها از برنامه‌های استراتژیک سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور است، افزود: این طرح به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل‌ها، جلوگیری از قطع درختان، ترغیب روستاییان و جنگل‌نشینان به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه‌سازی برای کاهش بهره‌گیری از سوخت فسیلی صورت گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز