سالاری مطرح کرد:

رویکرد فریز املاک برای اجرای طرح‌های شهری، منسوخ شده است

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۰۹:۵۰:۰۲
کد خبر: ۱۰۱۸۹۹۵
رویکرد فریز املاک برای اجرای طرح‌های شهری، منسوخ شده است
محمد سالاری بر اجرایی شدن طرح های موضعی کن و فرحزاد با رویکرد مشارکتی تاکید کرد و فریز املاک برای اجرای طرح های شهری را منسوخ شده دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا پس از استماع گزارش شورایاری منطقه ۲  با اشاره به مساله کد نوسازی شهرک های منطقه گفت: بعضا شهرک هایی با چندین بلوک و با کاربری مسکونی همه یک کد نوسازی دارند، من این موضوع را از دوره چهارم شورا در خصوص تعاونی های هفتگانه و شهرک های دیگر پیگیری می کردم و شهرداری تهران قول داد که این مشکل را رفع کند که البته برای تعدادی انجام شد اما هنوز هم شهرک های دیگر با این مساله مواجه هستند‌.

او ادامه داد: در هر شهرک چندین بلوک وجود دارد و هرکدام باید بتوانند بصورت جداگانه پایان کار دریافت کنند.

سالاری با اشاره به طرح موضعی فرحزاد اظهار داشت: این طرح و طرح موضعی کن که در کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسید و ابلاغ شد که از دستاوردهای مهم شورای پنجم شهر تهران است، تملکات زیادی برای اجرای طرح موضعی فرحزاد انجام شده بود اما بخشی از این تملکات باقی مانده که اگر انجام نشود این طرح مجددا مغفول می ماند و به نتیجه نمی رسد در حالیکه این طرح دارای مطالعات بسیار قوی است لذا ضرورت دارد شهردار منطقه این موضوع را بصورت جدی پیگیری کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در خصوص املاک فاقد سند مالکیت منطقه نیز بیان کرد: شهردار منطقه باید طی جلسات تعاملی با سازمان ثبت اسناد نسبت به رفع این مساله اقدام کنند.

سالاری با اشاره به مشکلات دره حسنک گفت: این موضوع در جلسه گذشته کمیسیون ماد۵ مطرح شد و من از شهردار تهران خواستم با توجه به اینکه رویکرد فریز کردن و تملک املاک دیگر منسوخ شده است. در طرح های کن و فرحزاد مشاهده کردیم که با توجه به کمبود منابع درآمدی، تملکات امکانپذیر نیست و به همین دلیل برخی باغات این مناطق نیز از بین رفت، در نتیجه شورای عالی شهرسازی و معماری، شورای شهر و شهرداری و سایر نهادها به این نتیجه رسیدند که این طرح ها باید با رویکرد مشارکتی انجام شود یعنی با مشارکت ذینفعان و حفظ درختان و باغات و مبتنی بر قاعده برد- برد باشد.

او با اشاره به مطرح شدن تغییر کاربری برخی باغات از جمله باغ برره در طرح جدید گفت: شورای پنجم همچنان بر موضع خود ایستاده که این باغات حفظ شوند و اکنون هم هیچ پروانه ای صادر نشده و حقوق مکتسبه ای نیز ایجاد نشده است و بارگذاری ها باید مطابق دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین شهری انجام شود.

نظر شما