معاون اجتماعی سازمان بهزیستی مطرح کرد:

عکس رادیولوژی راه حل تعیین سن افراد بی‌هویت

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۰۴:۳۱:۱۱
کد خبر: ۱۰۱۹۰۸۶
عکس رادیولوژی راه حل تعیین سن افراد بی‌هویت
حبیب‌الله مسعودی فرید گفت: می‌توان با گرفتن عکس رادیولوژی سن استخوانی افراد بی‌هویتی که برای دریافت شناسنامه اقدام می‌کنند را تعیین کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بالاخره قانون انتقال تابعیت از مادران ایرانی به فرزندان‌شان تصویب شد اما اینکه بر چه اساسی سن آنها تعیین می‌شود مشخص نیست.

سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم شورای اسلامی، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری برنا اعلام کرد بارها درخصوص تعیین سن افراد بی‌هویت جلساتی تشکیل شده اما نتیجه‌ای نداشته و درنهایت قرار شد سازمان بهزیستی نظر خود را در لایحه‌ای به مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارائه دهد. این درحالی است که معاون اجتماعی سازمان بهزیستی از این موضوع ابراز بی اطلاعی کرد.

حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، در این خصوص گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم قانون انتقال تابعیت، تنظیم و ارائه لایحه‌ای را برای تعیین سن افراد بی‌هویت برعهده بهزیستی قرار نداده است.

او افزود: راه تشخیص سن افراد بی‌هویت که اوراق هویتی ندارند، انجام اقدامات پزشکی است.

مسعودی فرید تصریح کرد: می‌توان با گرفتن عکس رادیولوژی سن استخوانی افراد بی‌هویتی که برای دریافت شناسنامه اقدام می‌کنند را تعیین کرد.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: بهزیستی از لحاظ علمی صلاحیت تعیین سن افراد را ندارد بنابراین در این خصوص وظیفه‌ای برعهده ما نیست و تنها از طریق راه‌های پزشکی می‌توان به آن رسید.

مسعودی فرید با اشاره به هزینه‌های این امر گفت: به نظر نمی‌رسد انجام این کار، گران باشد اما در هر صورت قانون باید تمهیدی برای خانواده‌ها اتخاذ کند که آنها به خاطر مشکلات مالی از گرفتن شناسنامه باز نمانند.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما