۸۵درصد از فراورده‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری زیر پوشش استانداردهای اجباری است

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۲:۲۴:۴۲
کد خبر: ۱۰۱۹۶۹۴
۸۵درصد از فراورده‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری زیر پوشش استانداردهای اجباری است
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری از صدور پروانه استاندارد برای بیش از ۵۷۰ فراورده تولیدی این استان خبر داد و گفت : ۸۵ درصد از فراورده‌های تولیدی این استان دارای علامت استاندارد اجباری و پوشش این دستگاه نظارتی است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ عبدالله نظری، با اشاره به صدور چهار فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سه ماه نخست  امسال اظهار داشت: در این مدت ۱۰ فقره  پروانه استاندارد در حوزه‌های صنایع غذایی، صنایع بهداشتی، مصالح ساختمانی و خدماتی نیز  در استان صادر شده است.

او استفاده از علامت استاندارد بدون اخذ مجوزهای لازم از سوی برخی افراد خاطی را جعل و جرم اعلام و تاکید کرد: طبق قانون در صورت مشاهده کالای غیر استاندارد جعلی، علاوه بر توقیف کالای مذکور ،جاعل نیز به جزای نقدی و حداقل ۱۰ سال حبس محکوم خواهد شد.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری از انجام ۷۰ مورد بازدید فنی از تولیدکنندگان مشمول استاندارد اجباری استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد و افزود:امسال ۱۴۳مورد نیز نمونه‌برداری حُسن انجام کار از واحدهای دارای شرایط و مشمول استاندارد اجباری استان تا کنون انجام شده است.

او در خصوص بازرسی از تجهیزات شهربازی‌ها نیز بیان کرد: بازرسی‌های این اداره کل به صورت دوره‌ای از زمان ساخت پارک و شهربازی، نصب تجهیزات و پیش از بهره‌برداری وسایل بازی صورت می‌گیرد.

نظری،از صدور گواهی استاندارد برای ۳۹ جایگاه سوخت گاز طبیعی(CNG) استان در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: تمامی جایگاه های توزیع سوخت خودرویی در سطح استان از ایمنی لازم و نسبی برخوردارند.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به احتمال توزیع و فروش کالاهای فاقد علامت استاندارد و نیز فاقد آدرس محل تولید در برخی از مراکز عرضه و توزیع کالای استان، از مردم خواست، در صورت مشاهده کالاهای فاقد علامت استاندارد، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ گزارش دهند.

نظر شما