قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت مطرح کرد:

۸۰ پیوند عضو در ایام کرونا / فروش عضو در شبکه‌های اجتماعی شیادی است

۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۰۵:۳۳:۵۳
کد خبر: ۱۰۱۹۸۶۰
۸۰ پیوند عضو در ایام کرونا / فروش عضو در شبکه‌های اجتماعی شیادی است
مهدی شادنوش درباره فعالیت در فضای مجازی مبنی‌بر فروش اعضای بدن گفت: تمامی این اقدامات شیادی و کلاهبرداری است. امکان حضور و ورود افراد غیرمتخصص به موضوع پیوند اعضا وجود ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، گفت: با شیوع کرونا، پیوند اعضا در ایران نیز  همچون دیگر کشورهای جهان متوقف شد. هرچند بعد از آن با صدور دستورالعمل‌های لازم اقدامات اورژانسی صورت گرفت و با کنترل بیشتر ویروس ضمن صدور دستورالعمل‌های مختلف، اقدامات اساسی انجام شده است. 

او تاکید کرد: در ایام کرونایی حدود 80 پیوند عضو انجام شده است. تاکنون نیز در ایام کرونا دو انتقال هوایی قلب انجام شده است. با رعایت پروتکل‌های لازم برای مقابله با کووید 19 اقدامات در راستای پیوند قلب انجام می‌شود. 

شادنوش درباره نقش دلال‌ها در پیوند اعضا افزود: برای بیماران ایرانی عمل پیوند رایگان انجام می‌شود. از یک‌سال و نیم قبل سیستم طراحی شده و امکان سوءاستفاده از شبکه پیوند وجود ندارد.

صفحات پیوند یا فروش عضو در فضای مجازی کلاهبرداری است

قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت درباره فعالیت برخی افراد در فضای مجازی مبنی‌بر فروش اعضای بدن گفت: تمامی این اقدامات شیادی و کلاهبرداری است. امکان حضور و ورود افراد غیرمتخصص به موضوع پیوند اعضا وجود ندارد.

هزینه پیوند عضو برای ایرانی‌ها رایگان است

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درباره هزینه‌های پیوند در کشور تاکید کرد: هزینه پیوند برای ایرانی‌ها رایگان است و حتی داروهای پیوند که باید افراد در طولانی مدت مصرف کنند نیز رایگان است یا بخش قابل توجهی از آن تحت پوشش قرار می‌گیرد. 

شادنوش درباره فعالیت برخی افراد برای فروش کلیه در فضای مجازی گفت: با مدیریت جدید امکان فعالیت این افراد وجود ندارد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز