افزایش ازدواج‌های زیر ۱۵ سال با افزایش مبلغ وام ازدواج

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۰۷:۴۵:۴۸
کد خبر: ۱۰۱۹۹۱۳
افزایش ازدواج‌های زیر ۱۵ سال با افزایش مبلغ وام ازدواج
آمارهایی که از سوی بانک مرکزی اعلام شده است، رابطه افزایش وام ازدواج با افزایش ازدواج‌ها را تایید می‌کند و نشان می‌دهد پس از افزایش مبلغ وام ازدواج، تعداد ازدواج‌های زیر 15 سال بیشتر شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی روزهای اخیر درخصوص ارتباط افزایش وام ازدواج و افزایش میزان ازدواج های زیر 15 سال، بحث‌های فراوانی صورت گرفته است در این خصوص آمارهای بانک مرکزی این ارتباط را تایید می‌کند. ازدواج‌های زیر 15 سال در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده و این دقیقا اثبات ادعای وزارت ورزش و جوانان است.

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که در سال 1396 حدود 633 نوجوان زیر 15 سال ازدواج کردند که این عدد در سال 1397 به 3430 رسیده است و نشان دهنده این است زمانی که وام ازدواج افزایش پیدا کرده تعداد ازدواج‌های زیر 15 سال بیشتر شده است و تمام این افراد «وام ازدواج جوانان» را دریافت کرده‌اند.

نکته قابل توجه این است که سال 1396 حدود 2175 زوج بالای 60 سال از وام ازدواج استفاده کردند که این عدد در سال بعد به 3528 رسیده است.

گفتنی است نام این وام، وام ازدواج جوانان است بنابراین باید شاخص‌های آن اصلاح شود تا اعتبارات دولتی به شکل بهینه مصرف شود حال با اجرایی شدن دستور رییس جمهور 30 درصد از وام گیرندگان از شمول دریافت این وام خارج می‌شوند و این وام فقط به جوانانی که در حال شروع زندگی خود هستند، اختصاص می‌یابد تا کمک هزینه‌ای برای آنها باشد در این رابطه دولت به تشکیل خانواده واقعی وام داده و از آن ها حمایت می کند.

//انتهای پیام: 0

 

نظر شما