یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی مطرح کرد:

نگهداری کودکان نقص ایمنی در شرایط ویژه/ داروهای تقویتی بی‌تاثیر در مهار کرونا

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۰:۵۳:۰۵
کد خبر: ۱۰۲۰۳۷۰
نگهداری کودکان نقص ایمنی در شرایط ویژه/ داروهای تقویتی بی‌تاثیر در مهار کرونا
شروین شکوهی به تشریح چگونگی نگهداری از کودکان در روزهای کرونایی پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  این روزها در مترو، سیستم ناوگان حمل ونقل عمومی، معابر و ... شاهد همراهی کودکان در کنار والدین هستیم. غافل از اینکه در بسیاری از موارد کودک ماسک نداشته و اگر هم دارد به شکل مناسب بر روی صورتش قرار داده نشده است. از سوی دیگر به دلیل شیطنت‌های کودکی، رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله نزدن دست به صورت و دهان و.. سخت است. همین قضیه خطر ابتلای کودک به کرونا و هزاران بیماری دیگر  را افزایش می دهد.

کودکان در معرض ابتلا به کرونا!

مسعود مردانی، عضو کمیته کرونا، در خصوص کسانی که معرض در خطر بیشتری برای ابتلا به کروناویروس هستند، اظهار کرد: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماران دیابتی، سرطانی، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی، سالمندان، ‌کودکان و زنان باردار در خطر بیشتری برای ابتلا به کروناویروس هستند.

همچنین در یکم تیر نیز عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفته است که تعداد کودکان مبتلا به کرونا در استان گلستان افزایش داشته است.

کودکان به هیچ عنوان از خانه خارج نشوند/ داروهای تقویتی بی تاثیر هستند

 شروین شکوهی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی، در این خصوص گفت: در ایام کرونایی نه تنها کودکان مبتلا به نقص ایمنی بلکه تمامی کودکان همچون بزرگسالان باید در قرنطینه باشند و به هیچ‌عنوان از خانه خارج نشوند.

 او افزود: اگر به فردی در صورت ناقل بودن شک دارید اصلا به او نزدیک نشوید. در این شرایط کودکان مبتلا به نقص ایمنی به طور ویژه باید تحت نظر باشند. در  روزهای کرونایی می‌توان هر گونه دید و بازدید را لغو کرد.

شکوهی با بیان اینکه هم اکنون سیر کرونا در کشور رو به افزایش است، اظهار کرد: باید بیش از بیش به وضعیت سلامت کودکان توجه کرد.

 او گفت: در وضعیت کنونی همگان در حال رفتن به سرکار و رسیدگی به شرایط زندگی همچون دوران قبل از شیوع کرونا هستند. از سوی دیگر در برخی استان‌ها در معابر و فروشگاه‌ها افراد زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و همین قضیه در روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا تاثیرگذار است. 

  به گفته این پزشک متخصص هم کودکان سالم و هم کودکان مبتلا به نقص ایمنی نباید از خانه خارج شوند و نکات بهداشتی و ایمنی به شکل مناسب برایشان رعایت شود. کودکان نقص ایمنی نیز با توجه به مشکلات زمینه‌ای بیشتر باید تحت مراقبت باشند. 

 او درباره روند درمان کودکان مبتلا به نقص ایمنی اظهار کرد: این مسئله باید به شکل فردی بررسی شود چون نقص ایمنی به اشکال مختلف ایجاد می‌شود. باید وضعیت سلامت کودک بررسی و سپس مراحل درمانی را انجام داد. نقص ایمنی به اشکال ارثی، ژنتیک و دلایل متعدد بروز می‌کند. 

 این پزشک عفونی درباره تاثیر برخی داروهای تقویتی همچون ایمونس و دیگر داروها برای ارتقای سیستم ایمنی کودکان گفت: مصرف این گونه داروها لازم نیست و تاثیر هم ندارد بلکه فقط با فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در محافل پر تردد می‌توان کودکان و بزرگسالان را در برابر این بیماری مصون نگه داشت. 

نظر شما