احتمال آتش گرفتن ضدعفونی کننده دست در خودرو

۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۱۹:۳۵:۱۱
کد خبر: ۱۰۲۰۴۳۸
احتمال آتش گرفتن ضدعفونی کننده دست در خودرو
سرویس سلامت همگانی بریتانیا پس از انتشار تصاویری نگران کننده از آتش گرفتن خودروها به خاطر رها شدن ضدعفونی کننده دست، در این رابطه بیانیه صادر کرد و گفت که احتمال آتش گرفتن ضدعفونی‌های دست در هوای گرم در صورت قرار گرفتن آن‌ها در معرض جرقه وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرویس سلامت همگانی بریتانیا انتهای ماه گذشته میلادی به کارمندانش هشدار داد: «ما گزارشات متعددی از بروز آتش سوزی درون خودروهایی که در هوای گرم پارک شده بودند دریافت کرده‌ایم که به خاطر رها شدن بطری ضدعفونی کننده دست درون خودرو بوده است. ضدعفونی کننده‌های دست مبتنی بر الکل تحت گرما مواد آتش زا آزاد می‌کنند. این مواد سپس به نقطه اشتعال رسیده و با ایجاد جرقه سبب آتش گرفتن قطعات درون خودرو می‌شوند.»

این سرویس از تمام کارمندانش درخواست کرد تا رها کردن بطری‌های ضدعفونی کننده دست درون خودرو بپرهیزند. حالا یکی از سخنگوهای این سازمان گفته که بطری‌های گرم شده ضدعفونی کننده دست تنها در صورت جرقه آتش خواهند گرفت. در بیانیه جدید این سازمان نوشته شده: «حالا متوجه شده‌ایم که ریسک آتش گرفتن ضدعفونی‌های دست تنها در صورت قرار گرفتن در معرض جرقه وجود دارد.»

پیش از این سازمان خیریه بریتانیایی Full Fact که صحت اخبار را تأیید می‌کند، مشتعل بودن ضدعفونی کننده‌های مبتنی بر الکل را تأیید اما اضافه کرد که تنها در صورت قرار گرفتن در معرض جرقه آتش خواهند گرفت. با این تفاسیر می‌توان ضدعفونی کننده‌های دست را درون خودرو و به دور از وسایلی مثل کبریت و فندک نگهداری کرد.

بریتانیا این هفته در معرض یک موج گرما قرار دارد. متخصصان آب و هوا پیش بینی کرده‌اند که دمای لندن در روز چهارشنبه به ۳۰ درجه سانتی گراد خواهد رسید و گرم ترین روز سال را رقم خواهد زد.

 

نظر شما