با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) و مدیر عامل سازمان آتش نشانی؛

مرکز نیکوکاری آتش نشانی افتتاح شد

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۰:۵۲:۲۲
کد خبر: ۱۰۲۰۷۱۷
مرکز نیکوکاری آتش نشانی افتتاح شد
مرکز نیکوکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران لحظاتی پیش با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) و مدیر عامل سازمان آتش نشانی پایتخت افتتاح شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در این مراسم که صبح شنبه و با حضور نمایندگانی از آموزش و پرورش، بسیج و شهرداری برگزار شد، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به لزوم فعالیت های همه جانبه در حوزه نیکوکاری و دست گیری از نیازمندان در سازمان ها و نهادهای اجرایی، از سازمان آتش نشانی به عنوان مرجعی خدمات محور در ارتباط مستقیم با مردم نام برد که به واسطه مقبولیت و محبوبیت در جامعه، امکان فعالیت اثرگذارتری در حوزه حمایت از نیازمندان خواهد داشت.

سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت فعالیت آتش نشانان تصریح کرد: آتش نشانان بدون تعطیلی در شادی و غم در کنار مردم، آماده به کار هستند و فداکاری این عزیزان به صورت شبانه روزی در شهر تهران و کل کشور، مایه آرامش پنهانِ مردم است و زمان حادثه، فداکاری آتش نشانان بروز می کند.

او افزود: جایگاه کمیته امداد در نظام جمهوری اسلامی به مثابه بال مهربانی نظام است و این بال در کنار مردم و قرارگرفتن با اهداف و وظایفی که آتش نشانی نسبت به خدمت رسانی به مردم دارد از جنس هم هستند و مرکز نیکوکاری آتش نشانی تهران به طور حتم یکی از مراکز موفق نیکوکاری در کشور خواهد بود.

بختیاری تاکید کرد: آتش نشانان یکی از سرمایه های اجتماعی هستند که نمونه بارز فداکاری و ایثار را در خود دارند و مردم ایران نمک شناس و قدردان هستند و در کمتر جایی از دنیا می توان این چنین مردمی یافت کرد.

او افزود: تلاش آتش نشانان برای کمک رسانی و امداد به مردم محروم در دوران قرنطینه و شیوع ویروس کرونا و پیوستن آنها به طرح همدلی و کمک مومنانه بسیار شایسته است و در زمان فراخوان اطعام مهدوی آتش نشانان لبیک گفتند و مانند سایر نهادها نقش آفرینی کردند و جای بسی افتخار است.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: ما اطمینان داریم این مرکز نیکوکاری یکی از مراکز بسیار موفق خواهد بود، زیرا آتش نشانان در حوادثی که رخ می دهد، آسیب های مالی، جانی و عاطفی حادثه دیده را بیشتر لمس می نمایند و این مرکز می تواند یاری دهنده باشد و البته کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت تمام قد پشتیبان آتش نشانی خواهد بود و همه بدانیم که دستگیری از نیازمندان و تسکین آلام آنان بسیار ارزشمند است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات قبلی صورت گرفته این سازمان در راستای مسئولیت های اجتماعی، از این سازمان به عنوان مجموعه ای مردم محور نام برد.

مهدی داوری افزود:« سازمان آتش نشانی در راه خدمت به مردم و نجات جان و مال آنها 58 شهید را تقدیم کرده است و عملیات آتش نشانی شبیه کار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است زیرا هر دو ترویج فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی را با خود به همراه دارد. ما قدردان شهدای آتش نشانی هستیم و همه سرمایه اجتماعی که سازمان کسب کرده است از برکت وجود آنهاست.ما برای این مسئولیت اجتماعی ارزش قائل هستیم و نمی توانیم بی تفاوت از کنار افرادی که از لحاظ مالی و جانی در حوادث آسیب دیده اند عبور کنیم.»

مدیر عامل سازمان آتش نشانی همچنین خاطرنشان کرد: «با توجه به عملکرد آتش نشانان در این چند ماه اخیر و تلاش داوطلبانه بسیاری از آنان در امر ضدعفونی معابر و اماکن با توجه به تجهیزات موجود برای خدمتگزاری به شهروندان و درست در زمانی که همه شهر تهران در قرنطینه به سر می بردند آتش نشانان به وظیفه و مسئولیت اجتماعی خود آگاه بودند. در راستای مشارکت در طرح همدلی که در سراسر کشور با اهدای بسته توزیع غذا و بسته های بهداشتی در مناطق محروم و.. انجام شد خاطرات خوبی برای آتش نشانی رقم خورد و نتیجه بر این شد که این فعالیت ها به شکل مرکز نیکوکاری که در سازمان تاسیس می شود ادامه یابد و این امر برای آتش نشانی پر از افتخار و غرور است.»

 لازم به توضیح است مرکز نیکوکاری آتش نشانی شهر تهران در اجرای دستورات دین مبین اسلام و به منظور تحقق آرمان‌های امام خمینی(ره) و منویات رهبر معظم انقلاب در راستای توسعه روح انفاق و نیکوکاری در جامعه اسلامی و مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی نیازمندان، شناسایی نیازمندان واقعی و ارائه خدمات هدفمند به آنان با رویکرد توانمند سازی و با بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات و توانمندی‌های مردم خیرخواه و نیکوکار، تشکل‌ها، گروه‌ها و موسسات، در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی با محوریت سازمان آتش نشانی ایجاد شد.

نظر شما