مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی محیط زیست:

آموزش همیاران محیط زیست الزامی است

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۰۸:۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۰۲۱۷۲۲
آموزش همیاران محیط زیست الزامی است
ژیلا آقایی گفت: آموزش همیاران محیط زیست برای همراهی در رفع بحران‌های طبیعی در کنار محیط بانان الزامی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ژیلا آقایی گفت:  تسهیل گری ارتباط سازمان های مردم نهاد با ریاست سازمان، معاونین و مدیران کل حوزه های ستادی  و ارگان‌های خارج از سازمان یکی از مباحثی است که از سوی این دفتر به صورت یک وظیفه پیگیری می‌شود.

او افزود:چنانچه هر یک از سازمان های مردم نهاد برنامه یا پروژه موفقی را دنبال کند یا دستاوردی استانی، ملی یا منطقه ای داشته باشد، حمایت‌های لازم را از سوی این دفتر همراه با حمایت دفاتر تخصصی برای تقویت پروژه خواهد داشت.

آقایی ضمن اشاره به برگزاری شش نشست معاونین سازمان در سال گذشته با شبکه سازمان های مردم نهاد از سراسر کشور و عضویت سمن ها در تمامی کارگروه های تخصصی محیط زیست، از تعامل و ارتباط مستمر  و مطلوب مدیران کل حفاظت محیط زیست استان ها با سمن ها سخن گفت و افزود:بدون همراهی سازمان های مردم نهاد، سازمان حفاظت محیط زیست با منابع اعتباری و انسانی محدود با مشکل مواجه خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به رشد کمی سازمان‌های مردم نهاد و حامی محیط زیست در سال گذشته اظهار امیدواری کرد که به زودی  رشد کیفی سمن ها و توسعه همراهی ها برای دستیابی به اهداف سازمانی را شاهد باشیم.

او ادامه داد: باید مدیریت سازمان‌های مردم نهاد از صورت مجازی خارج شود و در این خصوص قبل از شکل گیری هر سمن، فراگیری  آموزش‌های لازم ضروری است.

او همچنین آموزش همیاران محیط زیست برای همراهی در رفع بحران‌های طبیعی در کنار محیط بانان را یک الزام دانست و گفت: علاوه بر سازماندهی همیاران و برنامه های آموزشی ویژه این قشر، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، بخشداران و... نیز  نیازمند دریافت آموزشهای مرتبط هستند و به همین دلیل است که مشارکت مردمی با آموزش گره خورده است.

مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استان خراسان رضوی را دارای پتانسیل لازم برای بسط آموزش های زیست محیطی عنوان کرد و در ادامه به سوالات مخاطبان در خصوص نظارت بر عملکرد مالی و اجرایی سازمان های مردم نهاد، تشریح اساسنامه ها و فرایند دریافت مجوز سمن ها و استعلامات مربوطه پاسخ داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز