محرز مطرح کرد:

افزایش میزان ابتلا به کرونا در تهران

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۰:۰۶:۳۵
کد خبر: ۱۰۲۲۳۸۸
افزایش میزان ابتلا به کرونا در تهران
عضو کمیته کشوری کرونا گفت: درحال حاضر در پیک دوم بیماری کرونا هستیم و تعداد موارد ابتلا و میزان فوتی‌ها در تهران زیاد شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مینو محرز، متخصص بیماری عفونی و عضو کمیته کشوری کرونا با اشاره به آخرین دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت، اظهار کرد: در حال حاضر براساس دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت زدن ماسک بهترین راه برای مقابله با بیماری کرونا است و با توجه به اینکه بازگشایی اماکن و اصناف مختلف در کشور انجام شده و دیگر مردم در خانه خود را قرنطینه نمی کنند زدن ماسک بهترین راه در امان ماندن از بیماری کووید ۱۹ است.

او ادامه داد: امروزه در ایالت‌های مختلف آمریکا و کشورهای اروپایی تاکید زیادی بر زدن ماسک با هدف پیشگیری از شیوع کرونا می‌شود. مردم ما برای کنترل و مهار این بیماری باید توجه خاصی به این مسئله به هنگام خروج از خانه به خصوص تردد در مراکز شلوغ داشته باشند.

عضو کمیته کشوری کرونا بیان کرد: در حال حاضر ما در پیک دوم بیماری کرونا هستیم و تعداد موارد ابتلا و میزان فوتی‌ها در تهران زیاد شده است.

محرز تاکید کرد: به طور کلی کودکان زیر دو سال نمی توانند از ماسک استفاده کنند؛ زیرا تحمل ماسک برای آنها مشکل است و به دلیل گرم شدن هوا کودکان احساس خفگی می کنند.

وجود موارد فوت کودکان بر اثر بیماری کرونا

او درباره ابتلای کودکان به کرونا، بیان کرد: تاکنون موارد ابتلای شدید کودکان زیر دو سال به بیماری کرونا گزارش نشده است اما در بیمارستان‌های کودکان مانند مفید و مرکز طبی بچه‌های زیادی به دلیل ابتلا به این بیماری بستری شده‌اند.

عضو کمیته کشوری کرونا افزود: نوزادان در برابر بیماری کرونا مصونیت نسبی دارند، اما مرگ و میر هم در بین کودکان زیر ده سال گزارش شده است.

محرز در پایان گفت: در ایام تعطیلات عید نوروز مردم در خانه ماندند و بیماری تا حدودی کنترل شد، اما امروزه انجام مسافرت، ترددهای غیر ضروری و عادی انگاری مردم باعث افزایش میزان موارد ابتلا به کرونا در کشور شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز