کاشت میکروچیپ در دست، برای کنترل و نظارت بر عملکرد نیروهای کار

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۹:۴۳:۲۵
کد خبر: ۱۰۲۲۶۸۷
کاشت میکروچیپ در دست، برای کنترل و نظارت بر عملکرد نیروهای کار
مقامات ایالت میشیگان قانونی جدید وضع کردند که طبق آن، از این به بعد هیچ شرکت یا کارخانه‌ای حق ندارد به اجبار روی دست کارمندان و نیروهایش «میکروچیپ» جایگذاری کند. اما کاشت میکروچیپ در بدن انسان دقیقا به چه معنا است؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ تقریبا از سال ۲۰۱۴ میلادی، کاشت میکروچیپ‌های خاصی در دست کارمندان و نیروهای شرکت‌ها و کمپانی‌های مختلف در جهان به روشی جهت کنترل کیفیت، نظارت بر اعمال، و البته آسان‌سازی رفت و آمدها و امنیت بیشتر تبدیل شده است.

به این ترتیب که کارمندان دیگر نیازی نخواهند داشت با خود کارت شناسایی حمل کرده، برای ورود به ساختمان یا کارخانه از اثر انگشت یا رمز عبور استفاده کنند، و حتی جهت انجام تراکنش‌های مالی به کارت اعتباری مراجعه کنند. در واقع همه چیز به صورت خودکار و با نزدیک شدن بدن فرد به نقاط مورد نظر انجام خواهد شد و از این جهت امنیت فعالیت‌ها و امور شرکت‌ها نیز با افزایش قابل توجهی همراه می‌شود.

در حال حاضر این تکنولوژی رواج بالایی در کشور سوئد دارد؛ تا جایی که آمار نشان می‌دهد تنها ۳ درصد از معاملات این کشور به وسیله پول نقد صورت می‌گیرند و اغلب کمپانی‌ها و حتی مردم به استفاده از میکروچیپ‌ها تمایل نشان داده‌اند. شرکت سوئدی BioHax در این زمینه پیشرو است و تاکنون چندین هزار میکروچیپ را برای کمپانی‌هایی از سراسر دنیا از جمله ایالات متحده و بریتانیا تامین کرده.

نحوه پیاده‌سازی این چیپ‌های بسیار کوچک (که به اندازه یک دانه برنج هستند) درون بدن مخاطب، عملیاتی مشابه با خالکوبی دارد. به ادعای برخی از افرادی که این کار را انجام داده‌اند، میکروچیپ در عملی سرپایی و با درد بسیار ناچیز، در قسمت گوشتی بین انگشت شست و انگشت اشاره کاشته می‌شود. شاید این اتفاق یکی از اولین گام‌ها برای حرکت به سمت دنیای سایبرپانکی باشد.

اگرچه این رویه هنوز به اندازه قابل توجهی در آمریکا و به خصوص ایالت میشیگان جا نیفتاده، اما مقامات قصد دارند پیشگیری کرده و برخی حفره‌های قانونی در این رابطه را پر کنند. چرا که در هر صورت مردمی هستند که به کاشت میکروچیپ در دستان خود علاقه‌ای نداشته و نگران حریم خصوصی و احتمالا ردیابی خود هستند. هرچند باید در نظر داشت که برای ردیابی افراد نیازی به این ابزار نیست، چرا که همین حالا تلفن‌های هوشمند و حتی برخی کارت‌های اعتباری چنین امکانی دارند.

در هر صورت مقامات میشیگان دیگر اجازه نخواهند داد تا کارخانه‌ها و کمپانی‌های مختلف به اجبار داخل دست نیروهایشان میکروچیپ جایگذاری کنند؛ در واقع آنها می‌بایست ابتدا رضایت هر کدام از آنها را جلب نمایند. «برانا کاهل» سخنگوی ایالت در رابطه با وضع قانون جدید به ABC گفته:

 «با مسیری که تکنولوژی طی سال‌های اخیر پیش گرفته و به رشد و تکامل ادامه می‌دهد، بسیار حایز اهمیت است که کارفرمایان میشیگانی تعادلی بین منافع شرکت و نیروهایشان برقرار کنند. با افزایش نرخ استفاده از این دیوایس‌های کوچک، لازم است که کارمندان و کارگران بدانند حریم خصوصی‌شان حفظ می‌شود.»

توسعه دهندگان آینده این میکروچیپ ها را بسیار روشن و فراگیر می‌بینند. چرا که می‌توان از تکنولوژی مورد بحث در تمام موارد از جمله دسترسی به ادارات، باز شدن درب‌ها، استفاده از ماشین‌های مختلف، ورود به کامپیوترهای سازمانی، باز کردن قفل موبایل‌های هوشمند، استفاده از کارت‌های اعتباری و انجام تراکنش‌های مالی، حفظ اطلاعات پزشکی و شرایط جسمانی، کارت‌های مربوط به حمل و نقل عمومی، و حتی پایش وضعیت سلامت بهره برد.

نظر شما