اسکنر جدید برای شناسایی سرطان مثانه

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۲۰:۵۱:۰۹
کد خبر: ۱۰۲۴۹۸۱
اسکنر جدید برای شناسایی سرطان مثانه
ساخت اسکنر جدید برای شناسایی علائم اولیه سرطان مثانه می‌تواند جان هزاران نفر را نجات دهد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ دانشمندان با استفاده از اسکنر جدیدی که از فوتونیک برای روشن کردن بخش هایی از بافت استفاده می‌کند جان هزاران نفر بیمار مبتلا به سرطان مثانه را نجات خواهند داد.

تیم تحقیقاتی فوتونیک اروپا در حال تهیه آندوسکوپ جدید برای اسکن علائم اولیه سرطان مثانه است. اسکنر جدید با شناسایی علائم اولیه سرطان مثانه جان هزاران نفر را نجات خواهد داد.

اسکنر با استفاده از لیزرهای چند موج، اطلاعات فوری، غیر تهاجمی، دقیق و مفصلی را برای تعیین اینکه تومور در چه مرحله و درجه ای است جهت تشخیص اولیه ارائه می دهد.

سرطان مثانه (BLC) ششمین سرطان شایع در مردان و هفدهمین سرطان در زنان است. براساس صندوق تحقیقات جهانی سرطان در سال 2018 تقریبا 550هزار مورد جدید سرطان مثانه در سراسر جهان وجود داشته است.

سرطان هایی که در مثانه تشکیل می شوند، تشخیص آن ها در مراحل اولیه دشوار است و در هنگام استفاده از نور سفید قابل شناسایی نیستند.

در حال حاضر، پزشکان برای ایجاد تصاویر دقیق در داخل مثانه تلاش می کنند؛ زیرا نور نمی تواند در اعماق بافت نفوذ کند و منجر به تاری تصاویر می شود.

در حال حاضر، آزمایشات مربوط به سرطان مثانه شامل آزمایش ادرار (بررسی خون در ادرار)، سیتولوژی ادرار (استفاده از میکروسکوپ برای جستجوی سلولهای سرطانی در ادرار) یا آزمایش ادرار برای نشانگرهای تومور (آزمایش برای دیدن اینکه آیا بیمار دارای تغییرات کروموزومی) است که اغلب در سلولهای سرطانی مثانه یا سطوح بالاتر پروتئین به نام NMP22 دیده می شود، هستند.

در حالی که همه این آزمایش‌ها می توانند سلول‌های سرطانی را در ادرار پیدا کنند؛ اما در مراحل اولیه ابتلا به این بیماری تشخیص نمی‌دهند و بعضی اوقات این آزمایشات نشانگرهای زیستی را به طور کلی از دست می‌دهند.

به لطف تیمی از دانشمندان اروپایی، سیستم جدیدی که از لیزرهای چند موج استفاده می کند به زودی قادر خواهد بود تصویری از اعماق داخل بافت ایجاد کند تا تشخیص سریع و دقیقی از وجود تومور ارائه شود.

این پروژه با نام AMPLITUDE در حال تلفیق تخصص پزشکی و فیزیک است تا بتواند سیستم تصویربرداری چند حالته و کامل با یک پروب آندوسکوپی که تشخیصی فوری در محیط بالینی است ارائه دهد.

 

نظر شما