واکنش اعضای شورای اسلامی شهر به لایحه اصلاح ساختار:

مسئله اصلی ما شهر است و به اصلاح ساختار نمی‌پردازیم/ لزوم تقویت جایگاه زنان/ نگاه درآمدی در لایحه اصلاح ساختار

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۰۷:۵۳:۵۷
کد خبر: ۱۰۲۵۵۵۴
مسئله اصلی ما شهر است و به اصلاح ساختار نمی‌پردازیم/ لزوم تقویت جایگاه زنان/ نگاه درآمدی در لایحه اصلاح ساختار
اصلاح ساختار شهرداری از جمله اقداماتی است که در ایام کرونا منتقدان زیادی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران به یک فوریت لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران در سال گذشته رای دادند. براساس پیشنهاد شهرداری در این لایحه به منظور کاهش حوزه‌های معاونت شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌ها، معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا و توسعه منابع انسانی با هم ادغام و معاونتی با عنوان معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی ایجاد می‌شود.

حال این لایحه در کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر است و بناست در صحن علنی به رای گذاشته شود. بر اساس مدارک موجود شورای شهر پیشنهاد داده که موسسه همشهری زیرمجموعه معاونت فرهنگی شود و همچنین حوزه زنان به اداره کل تنزل پیدا کند. در این رابطه این سوال مطرح است چرا در این لایحه بر امور فرهنگی دست گذاشته و موجب تضعیف امر فرهنگ شده است؟

لایحه اصلاح ساختار پیشنهادی شهرداری کلی بود

حامد مظاهریان، معاون شهردار تهران، در رابطه با برخی تغییرات در لایحه اصلاح ساختار مانند قرار گرفتن روزنامه همشهری در زیر مجموعه معاونت فرهنگی گفت: پیشنهاد شوراست.

او در خصوص تغییر چارت امور زنان شهرداری در این اصلاح تصریح کرد: این موارد پیشنهاد شوراست و ما فقط تاپ چارت پیشنهاد داده‌ایم که 9 معاونت به 7 معاونت تبدیل شود و لایحه ما خیلی کلی بوده است.

اصلاح ساختار هنوز به کمیسین تلفیق نرسیده است

زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، در رابطه با لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران گفت: اصلاح ساختاری انجام نشده و بحثی در این زمینه صورت نگرفته است.

او افزود: طرحی بررسی و نظری ارائه شده و هنوز در حد گفت‌وگو است.

به گفته نژادبهرام لایحه اصلاح ساختار شهرداری هنوز به کمیسیون تلفیق نیامده و در حد یک طرح در حال بررسی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مسئله اصلی ما شهر است و خیلی به اصلاح ساختار نخواهیم پرداخت.

بنا نیست جایگاه زنان در اصلاح ساختار تنزل پیدا کند

شهربانو امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به تغییرات لایحه اصلاح ساختار در امر زنان گفت: ممکن است تغییرات عنوانی در جایگاه زنان رخ دهد ولی به دلیل اهمیت این موضوع، زنان در شورای پنجم در اولویت قرار دارند و جایگاه زنان مانند قبل حفظ خواهد شد.

او افزود: معتقدیم هنوز در سازمان شهرداری شرایط تعادلی میان زنان و مردان وجود ندارد و نیاز است تقویت بیشتری صورت گیرد چراکه با توجه به برنامه سوم باید 30 درصد پست‌های میانی به بالا به زنان اختصاص داده شود.

امانی ادامه داد: امور زنان در اصلاح ساختار به صورت مدیر کل اداره تعریف شده که این امر در هم اندیشی بحث شد و اتفاق نظر وجود دارد که جایگاه زنان تقویت شود و تنزل پیدا نکند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: باید ببینیم اصلاح ساختار به کجا می‌انجامد و سپس در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

مخالفت با لایحه اصلاح ساختار

حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به خلاءهای موجود در لایحه اصلاح ساختار شهرداری گفت: باتوجه به شرایط موجود در کشور از شیوع ویروس کرونا گرفته تا بحران‌های موجود در شهرداری، نبود درآمد و...  با طرح اصلاح ساختار شهرداری تهران مخالف هستم.

او افزود: چراکه به سیستم شوک وارد می‌شود و خدایی نکرده کارکنان زحمت‌کش شهرداری در این وضعیت دچار استرس می‌شوند بدین ترتیب زمان در حال حاضر مناسبی برای انجام این امور نیست.

او تصریح کرد: به نظرم درست نیست در وضعیت کنونی، کارمندان شاغل در شهرداری را با استرس روبه رو کنیم بنابراین بهتر است این طرح در زمان مناسب و در فرآیندی با درنظر گرفتن نظرات کارکنان شهرداری و ذی‌نفعان ابتدا پخته شود و سپس در شورا به تصویب برسد.

 به گفته او نگاه درآمدی در اصلاح ساختار شهرداری حاکم است.

خلیل‌آبادی در پایان تصریح کرد: شهرداری با این لایحه باید با بخش خصوصی رقابت کند در صورتی که باید فعالیت‌ها را برون سپاری کند اما با این اصلاح ساختار خلاف آن عمل می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز