برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ تهران در آستانه وضعیت قرمز/احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی/ کشف موتورسیکلت‌های میلیاردی/ کرج تعطیل شد

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۲۳:۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۰۲۶۶۵۱
افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ تهران در آستانه وضعیت قرمز/احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی/ کشف موتورسیکلت‌های میلیاردی/ کرج تعطیل شد
طبق روال چند ماه گذشته کرونا همچنان در جهان در حال جولان بوده و سر تیتر اخبار اکثر رسانه‌ها را به خود اختصاص داده است باهم به مرور برخی از این اخبار می پردازیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهم اخبار حوزه اجتماعی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است:

اتفاق هفته: همچنان کرونا

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، دیروز اعلام کرد: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر رسیده همچنین شمار جانباختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسید که از این تعداد ۲۰۹ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران، تا کنون بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

خبر خوب هفته: همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

محمد شریعتمداری در توئیتر خود از تخصیص 32 هزار میلیارد تومان از دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی به منظور همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.

نجات یافتگان هفته: مصدومان کلینیک سینا

در پی حادثه انفجاری که در کلینیک سینا مهر در هفته های گذشته رخ داد، متاسفانه 19 تن جان باختند و 9 نفر نیز دچار مصدومیت شدند و تمامی مصدومان این حادثه پس از دریافت خدمات درمانی در روز پنج‌شنبه 12 تیرماه از بیمارستان مرخص شدند.

الزام هفته: استفاده از ماسک در ناوگان تاکسیرانی

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، گفت: در پی مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و با توجه به اوج‌گیری شیوع این بیماری، استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی و ناوگان تاکسیرانی‌های کشور برای رانندگان و مسافرین الزامی شد.

هشدار هفته: تهران در آستانه وضعیت قرمز

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در صورتی که تهران به وضعیت قرمز برسد، کنترل شرایط در آن سخت می شود.

او یادآورشد: اکنون شرایط شیوع کرونا در تهران قرمز نیست، ولی برای ما قرمز است چون سیاست‌های ستاد کرونای استان تهران، این بوده است که هیچ چیز را عادی فرض نکنیم و حساسیت های لازم را انتقال دهیم.

محدودیت هفته: بازگشت محدودیت‌های کرونایی

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در نشست اقتصادی ستاد کرونا استان تهران که روز گذشته برگزار شد با اشاره به افزایش موارد کرونا گفت: معتقدیم باید محدودیت‌های غیرمنفعلانه و سختگیرانه‌ای ولو در بازه زمانی کوتاه انجام شود که عمده هدف ما از این موضوع استراحت دادن موقت به کادر بهداشتی و درمانی است.

مرگ هفته: تصادف با قطار

در هفته گذشته خبر مبنی به مرگ یک زن 28 بر اثر برخورد با قطار مسافربری در گرمسار منتشر شد اما علت دقیق این حادثه هنوز مشخص نیست و کارشناسان امر در حال بررسی این رخ داد هستند.

توقیف هفته: موتورسیکلت‌های میلیاردی

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ از توقیف پنج دستگاه موتورسیکلت مشکوک به قاچاق به ارزش ۳۵ میلیارد ریال در هفته ای که گذشت خبر داد.

تعطیلی هفته: کرج

روز دوشنبه 16 تیرماه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج اعلام کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان کرج در شرایط هشدار، فعالیت مراکز و صنوف پرخطر شهرستان کرج نیز به مدت یک هفته تعطیل خواهد شد.

لرزه هفته: زلزله بر اندام سه استان کشور

در هفته گذشته طبق روال هر هفته برخی از استان های کشور به لرزه در آمدند که از این جمله می‌توان به استان های فارس، کرمانشاه و خوزستان اشاره کرد که خوشبختانه هیچ‌کدام از این زمین لرزه‌ها خسارات جانی و مالی در پی نداشته است.

نظر شما