جزئیات دادگاه سارق مسلح ۱۸ ساله

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۰۵:۳۵:۴۷
کد خبر: ۱۰۲۸۶۵۴
جزئیات دادگاه سارق مسلح ۱۸ ساله
مهران 18 ساله بود که به اتهام سرقت مسلحانه و در حین ارتکاب جرم دستگیر شد و حالا پس از حدود 3 سال در دادگاه حضور یافت تا به دفاع از سایر جرائم ارتکابی بپردازد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهران در آستانه 22 سالگی است و پس از آزادی به همراه پدر و مادر خود به شعبه یک دادگاه کیفری استان تهران آمد تا جلسه دادگاه در خصوص شکایت دو نفر از قربانیان سرقت مسلحانه که او در آن‌ها نقش داشت، برگزار شود.

مهران مدعی است به اجبار محمد، که یکی از سارقین سابقه‌دار است، در روز دستگیری اقدام به سرقت کرده و در غروب یکی از روزهای تیرماه 1395 در شرایطی که قربانی خود را با سلاح سرد از ناحیه دست زخمی کرده بود، دستگیر می‌شود.

مهران متهم به سرقت مسلحانه است

در ابتدای این جلسه رسیدگی، که به ریاست قاضی متین راسخ برگزار شد، نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد و گفت: مهران و محمد متهم به مشارکت در سرقت مسلحانه با سلاح سرد در تیرماه سال 1395 هستند که منجر به آزار قربانیان شده و در این سرقت‌ها تلفن همراه و وجه نقد از شکات به سرقت برده و با توجه به دستگیری مهران در حین ارتکاب جرم و شناسایی او توسط شاکیان، کیفر متهمان مورد تقاضاست.

سپس مهران در جایگاه حاضر شد و گفت: من توانستم رضایت برخی از شاکیان را جلب کنم اما علی که امروز در جلسه حاضر شده و می‌گوید من به زور از او سرقت کرده‌ام را تا امروز ندیده‌ام. من چهار سال در زندان بودم و برای آزادی من قرار وثیقه 500 میلیون تومانی صادر شده بود و فقط 18 سال داشتم و وضعیت خانواده من نیز به گونه‌ای نبود که بتوانم از تمامی شاکیان رضایت بگیرم. 

محمد آدم بسیار خطرناکی بود

او افزود: زمانی که توسط نیروهای کلانتری دستگیر شدم نخستین بار بود که چنین اتفاقی را تجربه می‌کردم و در آن زمان هم دست من فرار کرد. او آدم بسیار خطرناکی بود و من را فریب داد و حتی در برخی مواقع من را با چاقو تهدید کرد که در سرقت همراه او بروم و مردم را در خیابان با چاقو تهدید کنم و وسایل گرانبهای آن‌ها را به سرقت ببرم. من تازه دانشجو شده بودم و در موتورسازی کار می کردم و آدمی نبودم که به این جرائم دست بزنم. من 4 سال پیش مبلغ 4 میلیون و هشتصد هزار تومان به الیاس دادم تا رضایت دهد اما نمی‌دانم به چه علت مجددا در این جلسه حاضر شده است و از من شکایت دارد.

حوالی غروب از من سرقت کردند

سپس الیاس که یکی از شاکیان پرونده است در جایگاه حاضر شد و اذعان کرد: من فقط در موضوع درگیری رضایت دادم و بخاطر جنبه‌های دیگر از جمله ضربه‌ای که با چاقو به دست من وارد کرد شکایت دارم. حوالی ساعت 8 و دقایقی قبل از اذان مغرب بود که با یک دستگاه موتورسیکلت که دو سرنشین داشت به من حمله‌ور شدند اما پس از وارد کردن ضربه به دست من به زمین خوردند و موفق به سرقت نشدند و هنوز هم ضربه عمیقی که به دست من وارد کردند، آثار آن وجود دارد و پزشکی قانونی نیز آن را تائید کرده است.

سپس علی که جوانی کم سن و سال بود و به همراه مادر مسن خود به دادگاه آمده بود، در جایگاه حاضر شد و گفت مطمئن هستم مهران از من سرقت کرده و شواهد نیز در این خصوص وجود دارد.

محمد در حالت عادی نبود

پس از اظهارات دو شاکی پرونده، مهران بار دیگر در جایگاه حاضر شد و اظهار کرد: الیاس اصلا من را نشناخته بود و در ابتدا اسمی از من نمی‌آورد. در آن روز محمد، هم دست من، که حدود 30 سال سن دارد، قرص خورده بود و از حالت عادی خارج شده بود و من را تهدید کرد اگر همراهش نروم من را خواهد کشت. من هیچ ضربه‌ای به الیاس وارد نکرده‌ام و محمد او را با چاقو زده است. اصلا ما قصد ضربه زدن به او را نداشتیم و از شخص دیگری سرقت کرده بودیم و تصادفا با الیاس درگیر شدیم که پس از آن نیز موتور به زمین خورد.

قاضی در جواب گفت: اظهارات شما متناقض است و در حین ارتکاب جرم نیز دستگیر شده‌اید و تمامی شواهد علیه شما است و این اظهارات ضد و نقیض کمکی به شما نخواهد کرد. شما طبق شواهد قصد داشتید از الیاس نیز سرقت کنید اما موفق به این کار نشدید. گزارش عوامل انتظامی نیز در این زمینه وجود دارد. شما حتی به خانمی به اسم مریم نیز در دفعات قبل حمله کردید و در این زمینه سابقه‌دار هستید و این سرقت‌های شما صرفا در خصوص آقایان صورت نگرفته است.

سرقت‌ها پیش از اذان مغرب رقم خورده است

قاضی متین راسخ در پایان این جلسه با اشاره به اینکه سرقت‌ها پیش از اذان مغرب رقم خورده و شب در قانون از زمان اذان مغرب تا طلوع آفتاب است، رسیدگی این پرونده را در صلاحیت دادگاه یک کیفری ندانست و با تفهیم اتهام به متهم و ابلاغ شکایات، پرونده را به مراجع ذی صلاح منتقل کرد.

لازم به ذکر است سرقت در شب یکی از شرایطی است که موجب شدت برخورد نسبت به سرقت در روز می‌شود. بنابراین وقوع سرقت در شب می‌تواند باعث شود سرقت در دسته سرقت‌های مشدد قرار گیرد. مجازات سرقت‌های مشدد بیشتر و شدیدتر از سرقت‌های ساده است و صلاحیت بررسی آن به دادگاه یک کیفری واگذار شده است.

انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز