مینو محرز: ویروس در هوا ماندگار است/ مترو: مترو برای حالت عادی طراحی شده است

۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۲۳:۰۳:۰۱
کد خبر: ۱۰۲۸۷۴۰
مینو محرز: ویروس در هوا ماندگار است/

مترو: مترو برای حالت عادی طراحی شده است
بر اساس گفته‌های مسئولان در وزارت بهداشت و درمان ویروس کرونا جهش یافته و همین امر باعث افزایش مبتلایان در کشور می‌شود. در این شرایط انتظار می‌رود تا افراد از تردد در محیط‌های سربسته و شلوغ همچون مترو اجتناب کرده و در صورت استفاده حتما ماسک‌زده و تمهیدات بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش گروه  اجتماعی خبرگزاری برنا؛ براساس گفته‌های پزشکان متخصص ویروس کرونا جهش یافته و شانس ابتلای افراد به آن افزایش یافته است. این در حالی است که در روزهای اخیر تعداد مبتلایان به کرونا بیش از گذشته بوده است. هرچند در برخی از محافل سربسته  همچون مال‌ها، مترو و مغازه‌ها افراد بی‌توجه به کرونا تردد می‌کنند. در این وضعیت مسئولان سلامت ماندگاری ویروس کرونا در محیط‌های سربسته را از دلایل بروز و تشدید این بیماری می‌دانند.

شناسایی ویروس در محیط بسته

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت ضمن اعلام اینکه نتایج اولیه پروژه تحقیقاتی مشترک بین وزارت بهداشت، دانشکده بهداشت و ایمنی و پژوهشکده گوارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نشان دهنده شناسایی ویروس کرونا در هوای محیط‌های بسته‌ای نظیر بازار بزرگ تهران و شعب یکی از بانک‌های شهر تهران است، از همه مردم خواست از ماسک‌های مناسب استفاده کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

ویروس کرونا در هوا ماندگار است

مینو محرز، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: انتقال این ویروس سریع شده است. حضور به مدت طولانی در فضای سرپوشیده باعث افزایش ابتلا به کرونا می‌شود.

 او اظهار کرد: اگر در فضاهای سربسته افراد با ماسک هم حضور داشته باشند خطر ابتلا به کرونا وجود دارد. برای مثال برخی افراد بدون ماسک در محیط مترو حضور دارند، طبیعتا خطر ابتلا به بیماری در این افراد و دیگر افراد افزایش پیدا می‌کند.

به گفته این پزشک متخصص افرادی در مراسم عزا، عروسی و ... به دلیل اینکه بدون ماسک حضور دارند یکدیگر را مبتلا کرده‌اند.

محرز تاکید کرد: بر اساس یافته‌های جدید این ویروس قدرت انتشارش افزایش یافته و در محیط‌های بسته در هوا ماندگار است. باید دانست انتقال این ویروس از طریق هوا نیست، بلکه این ویروس مدتی در هوا ماندگار است و افراد برای مصونیت در برابر ویروس باید ماسک‌زده و حتی‌الامکان از خانه خارج نشوند.

این پزشک متخصص گفت: افراد در صورت شرکت در مهمانی‌ها باید در یک فضای سر باز به فاصله دو متری یکدیگر نشسته و هر فردی هم خوراکی‌های مصرفی خودش را بیاورد.

 این پزشک متخصص اظهار کرد: برگزاری عروسی و مهمانی باعث انتقال بیماری می‌شود. اگر امروز تعداد مبتلایان به کرونا افزایش یافته به دلیل برگزاری مهمانی‌ها در ماه‌های قبل است. در فروردین شاید یک فرد از خانواده به کرونا مبتلا بود اما هم‌اکنون تمامی اعضای خانواده مبتلا شده‌اند.

او درباره چگونگی فعالیت افراد در مترو گفت: افراد برای استفاده از مترو باید ماسک زده، سر، صورت و بینی را بپوشانند. روند شیوع کرونا افزایش یافته و افراد حتی‌الامکان از خانه خارج نشوند تا این وضعیت فروکش کند. روند ابتلا به کرونا در کشور در مقایسه با اسفند و ایام نوروز سرعت یافته است.

محرز با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت اغلب بیمارستان‌ها تکمیل شده است، افزود: افراد در هنگام استفاده از مترو باید ماسک بزنند و سر و صورت‌شان را بپوشانند. بدون ماسک هیچ فردی نباید از مترو استفاده کند.

مترو کرونا تولید نمی‌کند/ مسافران ماسک بزنند/ ناقلان بیماری از مترو استفاده نکنند

در ادامه فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران، درباره خطر انتقال کرونا برای مسافران مترو گفت: تمامی مسافران باید ماسک بزنند. در این وضعیت نباید مردم را نگران کرد. بنده از اینکه کرونا در هوا وجود دارد یا خیر سر در نمی‌آوردم.

او  اظهار کرد: هم‌اکنون در تمامی ایستگاه‌ها هواسازها در حال فعالیت هستند. درب قطارها هم هر دو دقیقه یکبار باز و بسته می‌شود. باید دانست فقط مترو منشا ابتلا به کرونا نیست بلکه وقتی افراد در مغازه‌ها تردد دارند، طبیعتا به کرونا مبتلا می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه مترو در زمینه حمل و نقل مسافر فعالیت کرده و کرونا تولید نمی‌کند، گفت: افراد ناقل یا مبتلا به کرونا از مترو استفاده نکند. بر اساس گفته‌های مسئولان در وزارت بهداشت و درمان افراد برای تردد در اماکن باید از ماسک استفاده کنند.

او با بیان اینکه اگر ویروس کرونا جهش یافته باید از میزان ترددها در شهر کاسته شود، افزود: شبکه مترو برای حالت عادی طراحی شده است. تمامی امکانات هم در اختیار مسافران قرار گرفته است. درضمن در ساعات مشخص ضدعفونی‌ها انجام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز