انهدام باند سارقان و فروشندگان گوشی‌های سرقتی

۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۴:۵۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۲۸۷۹۱
انهدام باند سارقان و فروشندگان گوشی‌های سرقتی
معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران از دستگیری 4 عضو باند سارقان، مالخران و فروشندگان گوشی های سرقتی خبر داد و گفت: با کشف 20 فقره سرقت متهمان روانه زندان شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ کارآگاه احمد نجفی گفت: اوایل خردادماه سال جاری خبری مبنی بر فروش گوشی و لپ تاپ های سرقتی در محدوده یکی از مراکز خرید و فروش موبایل به اداره هجدهم پلیس آگاهی دریافت شد و کارآگاهان این اداره با بررسی صحت خبر دریافتی متوجه شدند فردی به نام "صابر" 35ساله که سابقه کیفری در خصوص مالخری، قاپ زنی و سرقت داخل خودرو دارد در مقابل یکی از مراکز خرید و همچنین در خیابان مولوی گوشی و لپ تاپ های سرقتی را عنوان گوشی های دست دوم به افراد عبوری می فروشد.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی با اشاره به اینکه متهم برای گوشی های سرقتی جعبه مناسبی تهیه می کرد و موجب اغفال شهروندان در خرید گوشی های سرقتی می شد، گفت: کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی متوجه شدند صابر قصد دارد گوشی و لپ تاپ سرقتی را از دو سارق به نام های سینا و ساجد که عمو و برادرزاده هستند بخرد که اکیپی از کارآگاهان اداره هجدهم با هماهنگی های قضائی به محل ملاقات صابر با این سارقان مراجعه و ضمن تحت کنترل در آوردن محل قرار این افراد، موفق شدند هر 2 سارق و صابر را دستگیر و هر سه متهم را به پلیس آگاهی انتقال دادند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران افزود: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که صابر از زورگیری دیگری نیز به نام مراد 31 گوشی های سرقتی مالخری می کند که با شناسایی محل مغازه مراد با دستور قضائی وی نیز در مغازه اش دستگیر و در بازرسی از آن مکان لپ تاپ و گوشی سرقتی کشف شد.

او با اشاره به اینکه در گام بعدی از تحقیقات پلیسی در بازرسی از داخل منزل صابر اموال سرقتی کشف نشد، گفت: ظن ماموران به داشتن مخفیگاه دیگری قوت گرفت و صابر در بازجوئی تکمیلی به داشتن خانه مجردی در خیابان وحدت اسلامی اعتراف کرد.

این مقام انتظامی افزود: بلافاصله اکیپی از کارآگاهان اداره هجدهم به منزل مجردی صابر مراجعه کردند و در بازرسی از منزل وی 14 گوشی سرقتی که به طرز ماهرانه ای جاساز شده بودکشف کردند .

معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه تا کنون 9 تن از مال باختگان شناسایی و گوشی های سرقتی به آنان تحویل شد، در پایان گفت : متهمان تا کنون به 20 فقره موبایل قاپی و زورگیری و سپس فروش گوشی های سرقتی اعتراف و هر 4 متهم با دستور دادیار دادسرای ناحیه 34 روانه زندان شدند.

نظر شما