رئیس پلیس آگاهی پایتخت:

خط و نشان جدی رئیس آگاهی برای مجرمین خشن+ فیلم

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۰۶:۳۴:۳۴
کد خبر: ۱۰۳۱۴۵۶
خط و نشان جدی رئیس آگاهی برای مجرمین خشن+ فیلم
سردار لطفی در خصوص ارتکاب جرائم خشن در پایتخت و ضمن هشدار به مجرمین گفت: افراد سابقه دار به خوبی از برخورد محکم و مشی بدون ملاحظه پلیس آگاهی خبر دارند. برای اطلاع مردم باید گفت که مجموعه پلیس و دستگاه قضایی با مرتکبین جرائم خشن به شدت برخورد خواهد کرد و به هیچ عنوان از آن‌ها نمی‌گذریم و آمارها نیز گویای همین امر است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ با اعطای مرخصی گسترده به زندانیان در پی شیوع کرونا در جامعه این شائبه پیش آمد که این مرخصی های گسترده موجب افزایش سرقت و جرائم خرد شده است. مقوله ای که نگرانی را در میان شهروندان دوچندان کرده است. با وجود اینکه در بخشنامه اعطای مرخصی به زندانیان و براساس آن بزهکاران حرفه‌ای و جرایم مسلحانه از شمول این مقررات مستثنی شدند و تا حدودی راه را برای تهدید جدی امنیت مردم مسدود کرد اما مسئولین انتظامی کشور نیز بر این باور هستند که برخی از این زندانیان در ایام مرخصی مرتکب جرم شده اند.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت، در این خصوص گفت: دستگاه قضایی در راستای عطوفت اسلامی یک اقدام مناسب و به موقع را انجام داد. پیش از اعطای مرخصی به زندانیان، مجموعه پلیس آگاهی نیز یک هماهنگی با دستگاه قضا انجام داد تا لیست متهمینی که به مرخصی می آیند و یا آزاد می شوند، در اختیار پلیس آگاهی قرار بگیرد.

او افزود: این همکاری افزایش پیدا کرده است و این اطلاعات به لحظه در اختیار پلیس آگاهی قرار می گیرد.

سردار لطفی تصریح کرد: آن دسته از زندانیانی که به مرخصی می‌آیند و یا آزاد می‌شوند اگر برخلاف تعهداتی که داده‌اند مرتکب جرم شوند و توسط پلیس دستگیر شوند، در وهله اول آن دسته از امتیازاتی که به آن‌ها اعطا شده همگی لغو می‌شود و در گام بعدی نیز محاکمه و مجازات آن‌ها با شدت بیشتری صورت می‌گیرد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همکاری خوبی بین پلیس آگاهی و دادستانی تهران در حال انجام است و طرفین در حال مبادله اطلاعات خود هستند. 

سردار لطفی در خصوص رابطه اعطای مرخصی به زندانیان و میزان وقوع جرم در پایتخت اذعان کرد: به طور کلی در پایتخت طی سال 99 نسبت به سال 98 میزان وقوع جرائم رشد آنچنانی نداشته است. این به آن معنا نیست که این زندانیان مرتکب تخلف و جرم نشده‌اند. برخی از این افراد مقید نبوده و به تعهدات خود پایبند نیستند.

او افزود: ما به شدت این افراد را تحت کنترل قرار داده‌ایم و این مجرمین مطمئن باشند که اگر مجددا در مرخصی دستگیر شوند با شدت بیشتری با آن‌ها برخورد می‌شود. تعدادی از این افراد به مرخصی آمده به علت ارتکاب جرم دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران در خصوص ارتکاب جرائم خشن در پایتخت و ضمن هشدار به مجرمین اذعان کرد: افراد سابقه دار به خوبی از برخورد محکم و مشی بدون ملاحظه پلیس آگاهی خبر دارند. برای اطلاع مردم باید گفت مجموعه پلیس و دستگاه قضایی با مرتکبین جرائم خشن به شدت برخورد خواهد کرد و به هیچ عنوان از آن‌ها گذشت نخواهیم کرد و آمار نیز گویای همین امر است.

این مقام انتظامی گفت: افرادی که به وسیله سلاح سرد و گرم و تحت پوشش مامورنما آرامش مردم را بر هم می‌زنند و به شهروندان تعرض می‌کنند، پلیس آگاهی در کمین آن‌هاست و با هماهنگی با دستگاه قضایی صورت گرفته با سرعت و با جدیت با آن‌ها برخورد می‌شود.

سردار لطفی در پایان تاکید کرد: هوشیاری و اعتماد مردم به پلیس بیشترین کمک را در این عرصه به ما می‌کند. مردم هر اتفاقی که برای آن‌ها می‌افتد فورا با 110 تماس گیرند و اطلاع‌رسانی را به تعویق نیندازند. مردم مطمئن باشند تا مجرمین را دستگیر نکنیم لحظه‌ای آرامش نخواهیم داشت.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز