علائم کرونای خفیف

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۲۱:۵۶:۲۶
کد خبر: ۱۰۳۲۱۷۱
علائم کرونای خفیف
اکثریت افراد دچار عفونت با ویروس کرونا بیماری نسبتا خفیفی را از سر می‌گذرانند که با درمان‌های خانگی بهبود پیدا می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در موارد خفیف بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس جدید کرونا ممکن است ترکیبی از علائم گوناگون را تجربه کنید که تب، سرفه خشک، خستگی، بدن درد، درد در قفسه سینه و احساس تنگی نفس از جمله شایع‌ترین علائم است. اما علائم دیگری از علائم گوارشی گرفته تا از دست رفتن حس بویایی و چشایی هم ممکن است در شما بروز کند.

نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که موارد خفیف یا حتی بی‌علامت بیماری می‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند.

حتی پیش از اینکه متوجه شوید دچار عفونت با ویروس کرونا شده‌اید (دوره پیش از بروز علائم)، ممکن است ویروس را به دیگران منتقل کنید.  اگر ویروس را به افرادی که بالای ۶۵ سال یا دارای بیماری زمینه‌ای هستند، منتقل کنید، احتمال دچار شدن آن به بیماری شدید و مرگ ناشی از آن در آنها بالاتر است.

بنابراین اگر بیماری‌تان خفیف باشد، ممکن است عفونت در شما بسیار واگیر باشد و دیگران را به خطر بیندازد.

نکته مهم دیگر این است که ممکن است در برخی افراد بیماری کووید-۱۹ با علائم خفیف شروع شود، اما به ناگهان شدت بگیرد.

مشاهدات پزشکان نشان می‌دهد بیمارانی با علائم خفیف مانند سرفه، خستگی و درد عضلانی مراجعه می‌کنند و به آنها توصیه می‌شود در خانه درمان شوند، اما یکی دو روز بعد با حال بسیار بد و با تنگی نفس شدید به بخش اورژانس باز می‌گردند.

همچنین ممکن است پس از حدود یک هفته داشتن علائم خفیف و برطرف شدن علایم و احساس بهبودی، در طول یکی دو روز علائم دوباره بازگردند و شدت بگیرند و کار فرد به بستری شدن در بیمارستان بکشد.

بنابراین باید به سیر علائم در خودتان هم توجه داشته باشید.

در موارد خفیف بیماری ماندن در خانه، پرهیز از تماس با دیگران، نوشیدن مایعات کافی و استفاده از داروهای مسکن معمولا کافی است.

در برخی بیماران معمولا افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای ممکن است شدت علائم در حد متوسط باشد، برای مثال فرد تب بالای ۳۸ درجه همراه با سرفه داشته باشد و احساس خستگی شدید کند، در حدی که نتواند از بستر برخیزد یا اینکه حتی در مواردی فعالیت جسمی نمی‌کند، دچار تنگی نفس باشد.

در این موارد با شدت متوسط هم ممکن است نیاز به بستری شدن نباشد، مگر اینکه تنگ‌نفس شما شدت بگیرد و یا دچار کم‌آبی شدید بدن شوید که نیاز به درمان حمایتی در بیمارستان پیدا کند.

همچنین در افراد دچار علائم خفیف تا متوسط ممکن است ذات‌الریه ثانوی به علت باکتری‌ها بروز کند و نیاز به بستری شدن و آنتی‌بیوتیک‌درمانی پیدا شود.

به طور معمول موارد خفیف تا متوسط کووید-۱۹ دو هفته به طول می‌انجامند، اما دوره‌های طولانی‌تر بیماری با باقیماندن برخی از علائم برای مدت طولانی‌تر هم گزارش شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز