پشت پرده تعطیلی احتمالی بیمارستان سپیر؛

مسئولین بیمارستان: حساب بیمارستان مسدود شده است/ تامین اجتماعی: به دنبال امتیازگیری هستند

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۴:۵۱:۲۴
کد خبر: ۱۰۳۴۱۶۷
مسئولین بیمارستان: حساب بیمارستان مسدود شده است/ تامین اجتماعی: به دنبال امتیازگیری هستند
صبح امروز تعدادی از پرسنل بیمارستان سپیر در مقابل این مرکز درمانی تجمع کرده و خواستار پیگیری مطالباتشان شدند اما چرا مطالبات حوزه سلامت پرداخت نمی شود؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ صبح امروز تعدادی از پرسنل بیمارستان سپیر در مقابل این مرکز درمانی تجمع کردند و در این تجمع اعتراضی خواستار مطالبات معوقه خود شدند. اتفاقی که از ماه ها قبل پرسنل سلامت بارها به نحوی آن را تجربه کرده اند. از تعویق حقوق گرفته تا تعدیل نیروها که برخی از بیمارستان های خصوصی کشور را تهدید می کند. امری که این بار به نظر می رسد این بار به صورت جدی گریبان بیمارستان سپیر در قلب تهران را گرفته است و آنها معتقدند با مسدود شدن حساب از طرف تامین اجتماعی، حقوق پرسنل عقب افتاده است اما تامین اجتماعی روایت دیگری از این موضوع دارد و معتقد است مدیران بیمارستان به دنبال امتیازگیری هستند. در ادامه مصاحبه دو طرف ماجرا را می‌خوانید:

حقوق پرسنل 4 ماه به تعویق افتاده است

سلیمان کهن صدق، عضو هیات مدیره بیمارستان سپیر تهران در این خصوص گفت: به تعویق افتادن حقوق پرسنل بیمارستان سپیر به مدت 4 ماه سبب شده است تا این افراد امروز صبح در مقابل بیمارستان تجمع کنند. این بیمارستان یک مرکز خیریه است و مشکلات عدیده مالی دارد. کمک های دولتی نیز تا این لحظه به دست بیمارستان نرسیده است.

او افزود: به علت پرداخت نشدن حقوق ها 12 نفر از پرسنل بیمارستان استعفا داده اند که با استعفای آن ها موافقت نشده است. به علت اینکه مجموعه با حداقل نیرو اداره می شود و در نوروز امسال نیز 60 نفر از نیروها تعدیل شده است بنابراین با این تصمیم موافقت نشد. ما تعهد داده ایم که حقوق این پرسنل پرداخت می شود و تا آخر شهریور حقوق کلیه پرسنل قراردادی پرداخت خواهد شد.

عضو هیات مدیره بیمارستان سپیر تهران خاطرنشان کرد: مشکل و مانع اصلی پیش روی پرداخت حقوق های پرسنل مسدود شدن حساب بیمارستان توسط شعبه پنجم تامین اجتماعی است. 

او ادامه داد: در خصوص بدهی حق بیمه پرسنل یک مصوبه از سوی ستاد تسهیل وجود دارد که دو هفته قبل ابلاغ شده است . تقسیط به ما داده شود اما متاسفانه این مصوبه در بروکراسی اداری باقی مانده است و به دست شعبه 5 نرسیده است و این شعبه تامین اجتماعی حکم گرفته است و اقدام به مسدودسازی حساب بیمارستان کرده است.

کهن صدق گفت: دقیقا فردای تایید مصوبه از سوی ستاد تسهیل حساب های ما در این شرایط سخت کرونایی مسدود شد. در این روزها حساب شخصی را مسدود نمی کنند که به این سرعت حساب بیمارستان را مسدود کرده اند.

این مسئول بیمارستان سپیر با اشاره به سایر مشکلات این بیمارستان اظهار کرد: بیمارستان سپیر تعداد زیادی چک به شرکت های مختلف دارویی و تجهیزات پزشکی برای خرید مایحتاج بیمارستان داده است و این شرکت ها به علت مسدود شدن حساب های بیمارستان نمی توانند چک های خود را وصول کنند و این شرکت ها نیز دارو و تجهیزات به بیمارستان نمی دهند و به علت این فقدان دیگر از امروز بیمارستان سپیر امکان پذیرش بیمار ندارد.

او افزود: بیمارستان تعطیل نشده است بلکه پول، تجهیزات و دارو در بیمارستان وجود ندارد. با توجه به افزایش نرخ ارز و گران شدن تجهیزات، هزینه های بیمارستان در نیمه دوم سال 98 به شدت افزایش یافت.

عضو هیات مدیره بیمارستان سپیر تهران ادامه داد: در ابتدای سال 99 حقوق و مزایای پرسنل بیمارستانی نزدیک به 40 درصد افزایش پیدا کرد در حالی که تعرفه های بیمارستان فقط 10 درصد افزایش پیدا کرد و به دنبال این اتفاق ها یک عدم تعادل میان درآمد و هزینه ها بوجود آمد.

کهن صدق تاکید کرد: بیمارستان سپیر خیریه است و برخی از بیماران خود را با هزینه های سنگین به صورت رایگان درمان می کند و هیچ جنبه سوددهی این بیمارستان ندارد!! و حتی اعضای هیات مدیره این بیمارستان نیز حقوقی دریافت نمی کنند. 

عضو هیات مدیره بیمارستان سپیر تهران گفت: ما به شدت به دنبال پیگیری حل این مشکلات هستیم. این بیمارستان خیریه یک میراث تاریخی برای جامعه کلیمیان ایران است و ارزش هویتی دارد.

این مسئول یبمارستان افزود: دکتر سپیر در بحران تیفوس در ایران با مراجعه خانه به خانه در آن سال ها به تنهایی به جنگ آن بیماری رفت و در 31 سالگی خودش نیز به علت ابتلا به تیفوس جان باخت و این بیمارستان نماد آن روزگار است و امروزه به یاد آن پزشک به تمام اقشار جامعه خدمات ارائه کرده است.

او در پایان خاطرنشان کرد: ما تا روز جمعه به همه بیمارانی که نوبت گرفته بودند خدمات ارائه کردیم اما از امروز دیگر حتی تجهیزات اتاق عمل را نیز نداریم و در تدارک تجهیزات اولیه به علت مسدود شدن حساب ها نیز عاجز هستیم. 

مسئولین بیمارستان به دنبال امتیازگیری هستند؛ به تامین اجتماعی مراجعه نکردند

فرزاد نظرپور، رئیس شعبه 5 اداره تامین اجتماعی تهران در این خصوص گفت: بیمارستان سپیر تهران به تنهایی درگیر کرونا نیست و تمام کشور با این مقوله درگیر شده است. برای ماه های فروردین و اردیبهشت لیست بیمه از این بیمارستان دریافت کرده ایم اما همچنان پول آن پرداخت نشده است. بخاطر همین دو ماه بیمارستان 200 میلیون تومان به مجموعه تامین اجتماعی بدهکار بوده است.

او افزود: مقرر شد این 200 میلیون تومان تا شهریور ماه همچون سایر کارگاه ها در سه قسط دریافت شود. در ابتدا ابلاغیه برای بیمارستان ارسال شد و رئیس بیمارستان نیز فرستاده ما را از بیمارستان اخراج کرد و توجهی به آن نکرد.

نظرپور خاطر نشان کرد: پس از آن یکی از اعضای هیات مدیره و نماینده مالی بیمارستان به تامین اجتماعی مراجعت و عنوان کردند در ستاد تسهیل مقرر شده است که این بدهی برای بیمارستان قسط بندی شود.

رئیس شعبه 5 اداره تامین اجتماعی افزود: ما از آن ها خواستیم که نامه ستاد تسهیل را ارائه دهند اما نامه ای ارائه ندادند و عنوان کردند که نامه در جریان اداری است و ما خواهان آن هستیم که با 15 قسطی شدن این بدهی ها موافقت شود. طبق ابلاغیه ها ما نهایتا می توانیم بدهی های گذشته را در 3 قسط دریافت کنیم و درخواست آن ها با قوانین مطابقت نداشت.

نظرپور با اشاره به بلوکه شدن حساب این بیمارستان از گذشته اذعان کرد: نحوه مسدود شدن حساب به این شکل است که فقط میزان بدهی آن ها مسدود شده است و آن ها می توانند به سایر پول های خود دسترسی داشته باشند.

او گفت: ما به هیات مدیره این بیمارستان نیز بارها گفته ایم که اگر نامه ستاد تسهیل را ارائه دهند ما با همان 15 قسط موافقت خواهیم کرد. از آن به بعد نمایندگان این بیمارستان دیگر به تامین اجتماعی مراجعه نکرده اند و حتی اگر بخواهند حقوق پرسنل خود را پرداخت کنند هیچ مانعی وجود ندارد و صرفا به میزان بدهی آن ها حساب ها مسدود شده است.

این مقام مسئول در تامین اجتماعی گفت: ما هنوز بدهی خود را از حساب این بیمارستان برداشت نکرده ایم و منتظر قسط بندی بدهی این بیمارستان هستیم. مسئولین این بیمارستان لیست خرداد ماه خود را نیز ارائه کرده اند اما بدهی آن را نیز پرداخت نکرده اند و 125 میلیون تومان دیگر به بدهی این بیمارستان اضافه شده است. مجموعا بدهی این بیمارستان به تامین اجتماعی 350 میلیون تومان است. عدم پرداخت حقوق پرسنل بیمارستان ارتباطی به تامین اجتماعی ندارد و آن ها می توانند مازاد دارایی خود را برداشت کنند.

رئیس شعبه 5 اداره تامین اجتماعی تاکید کرد: اگر مسئولین بیمارستان به تامین اجتماعی مراجعه کنند قطعا بدهی ها را برای آن ها تقسیط خواهیم کرد اما به نظر می رسد مسئولین این بیمارستان به دنبال امتیاز گیری هستند. مجموعه تامین اجتماعی به صورت کامل با آن ها همکاری کرده است اما آن ها قدم پیش نمی گذارند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما