زورگیری از نوجوانان در روز روشن

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۴:۴۷:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۴۳۷۸
زورگیری از نوجوانان در روز روشن
چند روز قبل ماموران کلانتری ۱۵۰ تهرانسر حین گشت زنی، دو جوان را سوار بر موتورسیکلت هیوندا مشاهدا کردند که با تهدید چاقو گوشی تلفن همراه پسر ۱۴ ساله ای را سرقت کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ماموران با مشاهده این صحنه بلافاصله با موتورسواران دستور ایست داده، اما راکبین موتورسیکلت بدون توجه به هشدارهای آنها اقدام به فرار کردند. 

بدین ترتیب تعقیب و گریز آغاز و لحظاتی بعد دو موتور سوار ۱۸ و ۱۹ ساله دستگیر شدند. 

یکی از متهمان در تحقیقات گفت: من و همدستم اشکان هم محلی و همسایه ساکن یکی از شهرستان های جنوبی پایتخت هستیم. از مدتی قبل تصمیم به سرقت گوشی تلفن همراه کودکان و نوجوانان زیر ۱۴ سال گرفتیم. از آنجایی که کودکان و نوجوانان زیر ۱۴ سال توانایی مقابله ندارند و با تهدید تسلیم می شوند آنها را سوژه سرقت هایمان قرار دادیم. ما در خیابان ها و پارک ها پرسه می زدیم و با مشاهده کودکی که گوشی تلفن همراه به دست داشت، نقشه سرقتمان را اجرا می کردیم.

سرهنگ محمد مالمیر، رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر با اعلام این خبر گفت: باتوجه به کرونا و تحصیل دانش آموزان در خانه و از طریق سامانه شاد، والدین اقدام به خرید گوشی های تلفن همراه هوشمند برای فرزندان خود کرده اند. اما با فردا رسیدن تعطیلات تابستانی، دانش آموزان از فرصت استفاده کرده و با گوشی های تلفن همراهشان اقدام به بازی می کنند و گوشی های تلفن همراه را از خانه خارج می کنند. خروج کودکان و نوجوانان با گوشی های تلفن همراه فرصت را برای سارقان به وجود می آورد و آنها نه تنها در مخاطره سرقت و آسیب مالی قرار می گیرند بلکه آسیب های جدی روحی نیز که بواسطه این سرقت ها بوجود می آید نیز می بینند. به شهروندان بویژه والدین توصیه می شود برای فرزندان محل دقیق استفاده از تلفن همراه را برای فرزندان خود مشخص کنند تا در معرض سارقان قرار نگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز