شرایط برگزاری سالم کنکور در ایام کرونا

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۰۹:۰۳:۴۰
کد خبر: ۱۰۳۴۹۱۹
شرایط برگزاری سالم کنکور در ایام کرونا
عضو ستاد مقابله با کرونا به تشریح چگونگی برگزاری کنکور پرداخت.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مصطفی قانعی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، درباره کم و کیف برگزاری کنکور و امکان ابتلا افراد به کرونا در این آزمون گفت: هرگونه تصمیم در بعد ملی در ستاد مبارزه با کرونا با حضور وزیر بهداشت و درمان، وزیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولان امر اتخاذ شده است. باید دانست منافع و مضررات در هر موضوعی قبل از هر اقدام سنجیده و تصمیم نهایی به شکل کشوری گرفته می‌شود. هیچ تصمیمی تماما منفعت یا تماما ضرر نیست.

او اظهار کرد: در ستاد ملی مقابله با کرونا قبل از تصمیم گیری درباره برگزاری کنکور منافع و مضررات آن  سنجیده و بهترین تصمیمات اتخاذ می‌شود.

قانعی افزود: وقتی در ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری کنکور مطرح می‌شود، طبیعتا تمامی جنبه‌ها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه تصمیم برای برگزاری کنکور در ستاد ملی مقابله با کرونا با همفکری تمامی مسئولان امر اتخاذ می‌شود، تاکید کرد: تمامی مسئولان در این ستاد از کم و کیف برگزاری کنکور مطلع هستند  و به این شکل درباره آن تصمیم‌گیری شده است.

افراد کرونایی چگونه در کنکور شرکت می‌کنند؟

قانعی درباره حضور افراد کرونا مثبت و انتقال آنها به بیمارستان مشخص برای اینکه بتواند در آزمون شرکت کنند، گفت: این اقدام در راستای تصمیم برای برگزاری آزمون اعمال شده است. اگر فردی اذعان کند که بیمار است در شرایط ویژه از او آزمون اخذ می شود که در صورت بروز مشکلات بتوان روند درمان را برای بیمار انجام داد.

او درباره اینکه فرد مبتلا به کرونا می‌تواند در آزمون شرکت کند یا خیر یا اینکه می‌تواند 4 ساعت ماسک را روی صورت قرار دهد تاکید کرد: این مقوله به شدت بیماری فرد بستگی دارد. فرد بستری که نمی‌تواند در آزمون شرکت کند. از سوی دیگر فرد مبتلا به بیماری سرپایی می‌تواند در آزمون شرکت کنند.

قانعی ادامه داد: 50 درصد مبتلایان به کرونا اصلا شکایتی از وضعیت سلامت خود ندارند و علائم بیماری خفیف دارند. اینکه به فرد کرونایی بد حال گفته شود درست نیست.

این پزشک اظهار کرد: هر چقدر فاصله بیشتر و محیط بازتر و زمان آزمون کوتاه‌تر باشد، طبیعتا آزمون در شرایط سالم‌تری برگزار می شود.

//انتهای پیام: 2.5

نظر شما