دما در تهران به ۴۰ درجه می‌رسد/ بارش در برخی از مناطق

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۰۹:۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۰۳۵۲۰۰
دما در تهران به ۴۰ درجه می‌رسد/ بارش در برخی از مناطق
کارشناس هواشناسی: امروز علاوه بر ماندگاری هوای گرم در برخی از مناطق به ویژه در دامنه‌های جنوبی البرز بارش نیز اتفاق می‌افتد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امیر سرکرده افزود: بارش‌ها عمدتاً رگباری است و در یک مدت زمانی کوتاه اتفاق می‌افتد و نباید در این موقع از سال توقع بارش داشته باشیم، اما همین بارش‌های رگباری در مدت زمانی کوتاه می‌تواند خطرساز باشد مانند بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و یا سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در نواحی کوهستانی.

او گفت: امروز پیش بینی میشود در نواحی ساحلی دریای خزر مانند گیلان، مازندران و گلستان بارش داشته باشیم و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در شمال استان‌های تهران، قزوین، البرز، زنجان و شمال سمنان بارش‌های پراکنده پیش رو باشد.

کارشناس هواشناسی افزود:​ برای نواحی مرکزی و غربی کشور یعنی ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد نواحی شرقی استان خوزستان، شرق لرستان و همچنین استان فارس، رگبار و رعد و برق اتفاق خواهد افتاد.

 سرکرده گفت: همچنین مانند روز‌های قبل برای جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و شمال نواحی شرقی استان هرمزگان در ساعات بعد از ظهر بایستی منتظر رگبار و رعد و برق باشیم.

او افزود: ضمن این که پیش بینی شده است آب‌های جنوبی کشور مواج باشد و ارتفاع موج در دریای عمان و خلیج فارس می‌تواند به دو متر نیز برسد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شمال کشور نیز از چهارشنبه تا جمعه این هفته بایستی منتظر کاهش دما باشد. کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور اتفاق می‌افتد و این کاهش در دامنه جنوبی البرز نیز رخ خواهد داد به طوری که در تهران آخر هفته چهار درجه کاهش دما داریم.

سرکرده افزود: امروز دمای تهران در گرمترین ساعات به ۳۹ تا ۴۰ درجه می‌رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز