معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان:

ایجاد ۷ هزار شغل توسط وزارت ورزش و جوانان/پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در سال گذشته

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۷:۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۰۳۶۲۰۷
ایجاد ۷ هزار شغل توسط وزارت ورزش و جوانان/پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در سال گذشته
محمد مهدی تندگویان گفت: تاکنون با مجموع 120 میلیارد تومان اعتبار توانستیم 7 هزار شغل برای جوانان ایجاد کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در برنامه زنده «به خانه برمی‌گردیم» گفت: فرارسیدن سالروز شهادت امام باقر (ع) را تسلیت عرض می‌کنم و گرامی می‌دارم هفته ازدواج را که هفته گذشته طی کردیم امیدوارم بتوانیم به جوانان برای انجام این امر مقدس کمک کنیم.

او افزود: موضوع ازدواج یک امر طبیعی و اتفاقی است که باید در زندگی همه انسان‌ها شکل بگیرد درواقع آشنایی زوج با یکدیگر، پیوند آنها و فرزندآوری به شکل طبیعی در جامعه رخ می‌دهد.

تندگویان با اشاره به لزوم تقویت ساختارهای جامعه عنوان کرد: سال‌ها قبل که هیچ خدمتی از طرف دولت ها صورت نمی‌گرفت و تشویق و کمکی به جوانان ارائه نمی‌شد، امر ازدواج در حال شکل گیری بود درواقع واقعیت این است که دولت‌ها نباید کمکی کنند بلکه آنها باید با تقویت زیرساخت‌ها شرایط ازدواج را تسهیل کنند.

او افزود: اگر ساختارهای موجود در کشور از لحاظ اشتغال، مسکن و.... درست باشد جوانان ما بدون هیچ مشکلی می‌توانند وارد زندگی مشترک شوند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: اگر یک جوان شغل داشته باشد و بتواند با درآمد خود و کمک گرفتن از خانواده‌اش مسکن تهیه کند، بسیاری از مشکلات و موانع موجود بر سر راه ازدواج حذف می‌شود چرا که اکثر مشکلات موجود، همین بهم ریختگی ساختارهاست.

تندگویان با اشاره به تسهیل دریافت وام ازدواج گفت: از سال 1396 موضوع تسهیل وام ازدواج را در دستور کار خود قرار دادیم چرا که تا قبل از این سال، افراد برای دریافت وام ازدواج 1 تا 3 میلیون تومانی سال‌ها در صف می‌مانند اما از سال 96 به بعد این موضوع از بین رفت و وام ازدواج به روز شد.

او افزود:  با به روز شدن وام ازدواج در کشور، هر جوانی که پرونده‌اش تکمیل باشد، تنها 1 یا 2 ماه در نوبت قرار می‌گیرد.

تندگویان با اشاره به افزایش مبلغ وام ازدواج گفت: در حال حاضر وام ازدواج به 50 میلیون تومان رسیده است که بازپرداخت آن با سود 4 درصد، 7 ساله می‌باشد.

او بیان کرد: طبق آماری که در دست داریم، از ابتدای سال 40 درصد از متقاضیان وام ازدواج این وام را دریافت کردند و می‌توان گفت کسانی که از ابتدای سال درخواست وام کردند حتما تا پایان سال وام خود را دریافت کرده‌اند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: سال گذشته 30 هزار میلیارد تومان وام ازدواج بین جوانان توزیع کردیم که پیش بینی می‌کنیم امسال به 50 هزار میلیارد تومان برسد.

او افزود: جوانان می‌توانند با مراجعه به سایت بانک مرکزی درخواست خود را ثبت کنند تا با ارسال یک پیامک به آنها شعبه مورد نظر معرفی شود و با تشکیل پرونده در آن شعبه، وام ازدواج خود را دریافت کنند.

تندگویان با اشاره به پرداخت وام اشتغال توسط وزارت ورزش و جوانان گفت: ما هم در کنار سایر نهادها و وزارتخانه‌ها طرح هایی برای اشتغال درنظر داریم و تاکنون با مجموع 120 میلیارد تومان اعتبار توانستیم 7 هزار شغل برای جوانان ایجاد کنیم.

او افزود: با استفاده از دو کارگزاری اعتبارات و وام اشتغال را به جوانان یعنی افراد 18 تا 35 سال پرداخت می‌کنیم که البته آنها باید طرح‌های اقتصادی خود مانند ایجاد تولیدی، صنوف و... را به ما ارئه دهند که سقف این وام 150 میلیون تومان است.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان بیان کرد:در بانک رسالت که یکی از کارگزاری های ماست برای هر نفر 30 میلیون تومان درنظر گرفته شده است به این صورت که این بانک در مدل توسعه اشتغال روستایی کار می‌کند و مواد اولیه را خودش به جوانان ارائه داده و خریدار محصول هم خودش است و به نظر من یکی از بهترین روش های توسعه است.

تندگویان با اشاره به اقداماتی که برای تهیه مسکن جوانان صورت گرفته است، گفت: ودیعه مسکن، مسکن ارزان و ... از جمله طرح‌هایی است که توسط وزارتخانه‌های مختلف در حال انجام است و در تمام این موارد جوانان به ویژه افرادی که مزدوج هستند در اولویت قرار دارند.

//انتهای پیام: ۵

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز