یک سیارک در حال حرکت به سمت زمین است!

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۲۲:۴۰:۲۱
کد خبر: ۱۰۳۷۱۰۶
یک سیارک در حال حرکت به سمت زمین است!
دو دانش آموز دختر هندی سیارکی را شناسایی کرده اند که به آرامی در حال تغییر مدار و حرکت به سمت زمین است. رادهیکا (Radhika Lakhani ) و وایدهی (Vaidehi Vekariya) هر دو دانش آموزان کلاس دهم هستند و زمانی که روی یکی از پروژه های کلاسی شان کار می کردند با این سیارک که HLV2514 نام دارد روبرو شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزرای برنا؛ این دختران دانش آموز در شهری به نام سورات واقع در استان غربی گوجرات هند زندگی می کنند و آنطور که گفته شده در یکی از پروژه های مشترک سازمان فضایی هند و ناسا فعالیت داشتند که به دانش آموزان امکان می دهد عکس های گرفته شده توسط تلسکوپ مستقر در دانشگاه هاوایی را تحلیل و بررسی کنند.

آکاش دوودی مربی و ستاره شناس ارشد مرکز فضایی هند در مصاحبه ای که پیرامون همین اتفاق با CNN داشت گفت دانش آموزان در سراسر هند یاد می گیرند که چطور اجرام آسمانی را با استفاده از نرم افزارهای تحلیلی در عکس های گرفته شده توسط تلسکوپ PAN Star ناسا شناسایی کنند. این دو دانش آموز هم به دنبال اشیاء متحرک در تصاویر بودند که با این سیارک روبرو شدند.

طبق توضیحات دوودی قرار است این پروژه توسعه پیدا کند و دانش آموزان در چارچوب آن آموزش هایی را در رشته های اختر شناسی و علوم دریافت کنند. رادهیکا که ۱۵ ساله است در همین رابطه با CNN گفت:

ما این پروژه را ماه گذشته آغاز کردیم و تحلیل های خود را چند هفته پیش به ناسا فرستادیم. در تاریخ ۲۳ ژوئن آنها ایمیلی برای ما ارسال کردند و در آن شی آسمانی که ما در نزدیکی زمین شناسایی کرده ایم را تایید کردند.

دوودی توضیح داد که این سیارک هم اکنون نزدیک مدار مریخ است اما بعد از طی کردن یک میلیون سال مدار خود را تغییر داده و به زمین نزدیک می شود هرچند که در این صورت باز هم بیشتر از ۱۰ برابر فاصله زمین تا ماه از ما فاصله خواهد داشت.

ناسا توجه ویژه ای به سیارک ها دارد  و از آنجا که این سیارک به زودی مسیرش را تغییر می دهد خبرساز شده است. سیارک ها اجرام صخره ای کوچکی هستند که به دور خورشید می چرخند.

نظر شما