چگونه از حملات هکرها به سیستم شخصی در امان باشیم؟

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۸:۲۲:۳۱
کد خبر: ۱۰۳۸۹۵۴
چگونه از حملات هکرها به سیستم شخصی در امان باشیم؟
هکرها همواره به دنبال دست یازیدن به اطلاعات کاربران فضای مجازی و ورود و نفوذ به سیستم‌های دیگران هستند، حال چگونه می‌توان ضریب نفوذ آنان را کم کرد؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امنیت یک فرایند بوده و ایمنی صد درصد امکان پذیر نیست ولی ما می‌توانیم با اتخاذ تدابیری، موانعی را در مقابل حملات ایجاد کنیم تا آسیب پذیری را به حداقل برسانیم از جمله مواردی که می‌توانیم انجام دهیم به شرح زیر است:

1) از نگهداری فیلم و عکس خانوادگی در رایانه، لپ تاپ و سایر اقلام دیجیتال قابل حمل بپرهیزید تا در صورت هک، سرقت و یا گم شدن آسیبی متوجه شما نشود.

2) از آنتی ویروس‌های معتبر دارای لایسنس (کرک نشده)که امکان جانبی از قبیل فایروال و ... دارند استفاده کرده و همیشه آن را بروز نمایید.

3) از نصب نرم افزارهای کرک شده بپرهیزید و یا آن‌ها را از وب‌سایت‌های معتبر دانلود نمائید.

4)در نصب بازی روی گوشی خود، از استفاده از بازی‌هایی که برای نصب طلب دسترسی به PHONEBOOK را دارند بپرهیزید.

5) هنگامی که نیاز به ارسال صوت و تصویر ندارید میکروفن و دوربین رایانه‌ خود را جدا نمائید و روی دوربین لپ تاپ خود یک پوشش بچسبانید.

6) از استفاده از مرورگرها دقت لازم داشته باشید و افزونه هایی که نیاز عمده ندارید را نصب ننمائید و همیشه از نسخه های بروز آن‌ها استفاده نمائید.

7)  تنظیمات امنیتی مودم ADSL یا وایمکس خود را بطور دقیق یاد گرفته و آن را انجام داده و از تنظیمات پیش فرض استفاده ننمائید و محدودیت های دسترسی را اعمال نمائید.

8)  برای دسترسی به رایانه از کلمه عبور حداقل 8 کراکتری و استاندارد (حروف بزرگ و کوچک، اعداد، علایم) استفاده نمائید.

9)  همیشه ویندوز خود را بروز رسانی کنید .

نظر شما