نجات جوان گم شده در ارتفاعات شمال تهران

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۵:۲۵:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۹۰۲۸
نجات جوان گم شده در ارتفاعات شمال تهران
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به سقوط جوان ۲۹ساله در ارتفاعات دارآباد تهران، گفت: بعد از ۱۰ ساعت تلاش و با کمک تیم های پشتیبان هلال احمر شمیرانات مصدوم به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش گروه روی خط‌ رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: بامداد امروز در پی اعلام حادثه به مرکز عملیات هلال احمر شهرستان شمیرانات مبنی بر سقوط یک کوهنورد درارتفاعات کوهستان دارآباد «منطقه خشکه چال» و مصدومیت وی به علت سقوط از ارتفاع غیر همسطح، بلافاصله یک تیم عملیاتی جست‌وجو و نجات و نیز سه تیم دیگر به عنوان پشتیبان به منطقه حادثه اعزام شدند.

او ادامه داد: پس از ساعت‌ها جست‌وجو تیم اعزامی به کوهنورد جوان رسید و پس از انجام اقدامات اولیه و تثبیت پزشکی و فیزیکی، مصدوم که از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی شدید شده بود، به پایین کوه منتقل و تحویل عوامل اورژانس شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران تصریح کرد: به علت صعب العبور بودن مسیر، در نهایت با تلاش نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان هلال احمر شمیرانات پس ازحدود ۱۰ ساعت عملیات در شرایط سخت وصعب العبورمنطقه حادثه، عملیات با موفقیت پایان یافت.

فتحی اضافه کرد: شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

او با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد، تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

منبع: فارس

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز