رئیس پلیس پایتخت:

تشکیل ۶۰ پرونده برای مامورنماها/ مردم حتما کارت شناسایی مامورین را رویت کنند/ آدم ربایی با لباس پلیس

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۰۵:۵۹:۲۷
کد خبر: ۱۰۳۹۴۹۳
تشکیل ۶۰ پرونده برای مامورنماها/ مردم حتما کارت شناسایی مامورین را رویت کنند/ آدم ربایی با لباس پلیس
سردار رحیمی ضمن هشدار به شهروندان گفت: هر شخصی که تحت عنوان مامور و یا پلیس به شما مراجعه کرد و یا از شما خواست تا اقدامی انجام دهید حتما باید در ابتدا کارت شناسایی خود را نشان دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ یکی از پدیده‌هایی که این روزها منجر به آزار و اذیت مردم در سطح شهر شده است، گسترش پدیده مامورنماها و پلیس های قلابی است. شیوه‌ای از فریب که مجرمین به واسطه آن از مردم اخاذی می‌کنند و یا از اعتماد آن‌ها سواستفاده کرده و اثرات مخرب زیادی بر آن‌ها تحمیل می کنند. جرمی که با اقداماتی ساده همچون درخواست برای ارائه مدرک شناسایی، می تواند تا حدودی از وقوع آن پیشگیری کند. 

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت، در این خصوص گفت: برخورد با افرادی که تحت عنوان مامور این روزها در سطح شهر اقدام به اخاذی از مردم می کنند به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است و با آن ها برخورد قاطعانه می شود.

او افزود: این افراد سوژه‌های خود را بیشتر از میان دخترها و پسرهای حاضر در پارک انتخاب می‌کردند و خود را با لباس شخصی به این افراد، مامور معرفی می‌کردند و سپس لوازم آن‌ها را تحت عنوان اینکه باید به کلانتری مراجعه کنید، مصادره جعلی می‌کردند. 

این مقام ارشد انتظامی ضمن هشدار به شهروندان گفت: هر شخصی که تحت عنوان مامور و یا پلیس به شما مراجعه کرد و یا از شما خواست اقدامی انجام دهید حتما باید در ابتدا کارت شناسایی خود را نشان دهد و خود را معرفی کند. ما ماموران خود را به این امر موظف کرده‌ایم. بنابراین هر شخصی که به درب منزل و یا مغازه نیز مراجعه کرد حتما باید از او کارت شناسایی مطالبه کنید.

سردار رحیمی تاکید کرد: مردم به هیچ عنوان نگران نباشند و از مامورین و عوامل انتظامی بخواهند مدرک شناسایی ارائه دهند. متاسفانه در سال جاری نزدیک به 60 مورد کشف شده که به مردم و اموال آن‌ها تحت عنوان مامور قلابی ضربه وارد شده است.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص سوءاستفاده از لباس پلیس برای آدم ربایی در مواردی نیز اذعان کرد: در روزهای اخیر 3 نفر دستگیر شدند که تحت عنوان مامور یک شخص را مورد ربایش قرار می دهند و به یکی از شهرهای شمالی کشور منتقل می کنند و 150 میلیون تومان از حساب او برداشت و در حال انتقال شاکی متمول خود به مکان دیگری بودند که در طول مسیر فرد ربایش شده از دست آدم ربایان فرار می‌کند و با مراجعه به پلیس، آدم ربایان تحت پوشش مامور شناسایی می شوند.

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز