سودجویان به جان لاک پشت های خلیج فارس افتادند

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۰۸:۰۰:۰۷
کد خبر: ۱۰۳۹۸۰۵
سودجویان به جان لاک پشت های خلیج فارس افتادند
در گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست جزیره خارک دو نفر متخلف که شبانه مبادرت به حفاری آشیانه تخم های لاکپشت های دریایی نموده شناسایی و علیه آنها پرونذه قضایی تشکیل گردید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسن فقیه، رئیس اداره حفاظت محیط زیست خارک در این خصوص گفت : مامورین این اداره در حین گشت و کنترل در جزیره خارکو به دو نفر متخلف برخورد نموده که اقدام به حفر چاله تخم لاکپشتان می کردند. متخلفین به محض مواجهه با مامورین با قایق اقدام به فرار نمودند . که هنگام متواری شدن مامورین با استفاده از دوربین عکاسی آنها را شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فقیه افزود: ساحل جزیره خارگو محل مناسبی جهت تخمگذاری لاک پشت دریایی نوک عقابی و سبز می باشد. فرهاد قلی نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز افزود : لاکپشت های دریایی از گونه های مهم زیستی خلیج فارس بوده که جهت تولید مثل و تخم گذاری  هر ساله به جزایری همانند جزیره خارکو می آیند که حفاظت از این گونه ها در حین تخم گذاری تا بارور شدن تخم ها از سوی ماموران اجرایی انجام می گیرد و پایش لاک پشتهای مذکور نیز از برنامه های پایشی سالیانه اداه کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر است .

وفق قوانین و مقررات محیط زیست هر گونه صید و آسیب به تخم لاکپشت های دریایی و تخریب زیستگاه آنها ممنوع و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد می گردد .

نظر شما