پیام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به مناسبت روز خبرنگار

۱۳۹۹/۰۵/۱۷ - ۰۶:۳۵:۱۱
کد خبر: ۱۰۴۰۷۲۹
پیام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به مناسبت روز خبرنگار
محمد شریعتمداری، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به مناسبت روز خبرنگار برای فعالان در بخش رسانه پیام تبریک ارسال کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ متن پیام محمد شریعتمداری، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بدین شرح است .

هفدهم مرداد سالگرد شهادت محمود صارمی ،آزاد مردی که  جانش را حین عمل به وظیفه اش فدا کرد ، بزرگداشت تلاش های طلایه داران و قلم به دستانی است که با روشنگری و آگاهی بخشی،نقشی غیر قابل انکار را در هدایت و تنویر افکار عمومی  جامعه برعهده دارند. بی گمان عصاره خبرنگاری،عشق است و ایمان که اگر نبود قدرت این عشق و باور درونی، تحمل سختی ها و رنج هایی که این عزیزان در راه ایفای رسالت خطیر روشنگری به جان می خریدند ناممکن بود.
 رسانه ها ، بعنوان یکی از ارکان اساسی جامعه علاوه بر اطلاع رسانی رویدادها در هدایت ،اصلاح و تغییر افکار جامعه نقشی بی بدیل دارند و گزاف نیست اگر بگوئیم دنیای بی رسانه ،دنیای مرده ،منجمد و بی روحی است که تا کرانه های پیشرفت و توسعه فرسنگها فاصله دارد.
در عصر اطلاعات و جامعه شبکه ای در هم تنیده امروز ،ظهور پدیده «شهروند خبرنگار» ، وجود شبکه های اجتماعی متنوع و تولید انبوه پیام ،  رسانه ها نیز ناگزیر از تغییر کارکرد و نقش آفرینی خود هستند و باید  برای جلب اعتماد و توجه مخاطب آگاه و هوشیار از شیوه های جدید،خلاقانه و نواورانه بهره ببرند..
امروزه اهالی رسانه و خبرنگاران باید از وظیفه صرف خبررسانی فاصله بگیرند و با کاوش دقیق و مدبرانه در لایه های سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی جامعه در راستای اصلاح ساختار ها و فرآیندها تلاش کنند و هر جا ناراستی،اهمال،سستی و ضعف در عملکرد مسئولان ، دستگاهها و نهادها و بطور کلی بخش های مختلف مشاهده کردند جسورانه آن را برملا و همه را از ثمرات این روشنگری و اصلاح بهره مند سازند و البته نظام حاکمیتی نیز باید زمینه و بستر امن و مناسب فعالیت و ایفای نقش را برای جامعه رسانه ای کشور فراهم کند.در این راه حتی اگر لازم است در قوانین و نظام رسانه ای بازبینی و تجدید نظر شود و ساختاری متناسب با شرایط و ویژگی های جامعه نوین طراحی گردد.
بطور قطع در سایه عدالت،امنیت و رفاه است که می توان از خبرنگاران انتظار داشت مسئولانه و متعهدانه به وظایف خود بپردازند.
وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی همواره از تلاش های خبرنگاران و روزنامه نگاران در انعکاس عملکرد و فعالیتهای خود بهره برده است ،در اینجا و به بهانه روز خبرنگار بر خود واجب می دانم از تلاش های خالصانه و بی شائبه شما عزیزان قدردانی کنم ، از خداوند متعال می خواهم ما را قادر سازد تا بتوانیم زمینه امنیت بیشتر شغلی ، رفاهی و معیشتی شما را فراهم آوریم و  در کاهش رنج پیمودن  این مسیر پر مشقت سهیم شویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز