معاون حمل و نقل بار و کالا سازمان حمل و نقل شهرداری تهران (۲):

تاکید بر شرکتی شدن حمل بار/ صدور پروانه از طریق سامانه بارانه/ارائه تسهیلات تنها به خودروهای دارای معاینه فنی

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۰۶:۴۳:۲۵
کد خبر: ۱۰۴۰۸۶۰
تاکید بر شرکتی شدن حمل بار/ صدور پروانه از طریق سامانه بارانه/ارائه تسهیلات تنها به خودروهای دارای معاینه فنی
مهدی اسماعیل‌بیگی به تشریح آخرین تصمیمات و وضعیت حمل بار در پایتخت پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهدی اسماعیل‌بیگی، معاون حمل و نقل بار و کالا سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به مشکلات حوزه حمل و نقل و بار در سطح خیابان های تهران گفت: جمله معضلات بار و پخش محصولات این است که با فعالیت ماشین های حمل،  رفت و آمدها دچار مشکل می شود  این در حالی است که تردد بار در اتوبان ها مشکلی  ایجاد نمی کند. 

او افزود: باید کاری کنیم که سوپرمارکت ها بار را به اندازه خودش سفارش دهند و به جای اینکه از 20 پخش مختلف بار خود را بگیرد از یک یا دو پخش بار را تحویل بگیرد بدین ترتیب به جای 20 کامیون دو کامیون در مغازه آن بایستند و دوم اینکه تکلیف این توقف را معلوم کنیم.

معاون حمل و نقل بار و کالا سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به سومین مشکل  حوزه بار گفت: مسئله زمان را باید تعیین تکلیف کنیم. باید در زمان هایی این اتفاق بیفتد که ما با حداقل ترافیک درگیر باشیم.

ارائه تسهیلات تنها به خودروهای دارای معاینه فنی

اسماعیل بیگی در خصوص آلودگی هوای شهر تهران از سوی کامیونت ها اذعان کرد: بحث اساسی، معاینه فنی است. نباید خودرویی که معاینه فنی ندارد در شهر تردد کند و سوخت بگیرد.

او گفت: با همکاری وزارت کشور و استانداری ها و شهرداری ها این طرح نیز در دست پیگیری است. رفتن به سمت معاینه فنی در مورد کامیون ها که هنوز عملیاتی نشده است باید سرعت بیشتری گیرد. تسهیلاتی که می خواهیم بدهیم باید به خودروهایی داده شود که حتما معاینه فنی داشته باشد و آلودگی آن به حداقل رسیده باشد.

انتقال و تجمیع برخی صنوف در دستور کار است

معاون حمل و نقل بار و کالا سازمان حمل و نقل و ترافیک افزود: حمل بار در محدوده بازار خیلی گسترده است. یک مسئله در خصوص حمل بار در حالی پیگیری است که موضوع معابر ویژه باری است و ساماندهی تخلیه و بارگیری و تسهیلات باری در این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد: پروژه خوبی است و امیدواریم تا آخر امسال بتوانیم یک بخش آزمایشی را در یکی از خیابان های محدوده بازار عملیاتی کنیم.

اسماعیل بیگی در خصوص انتقال بعضی از صنوف اذعان کرد: انتقال یا ساماندهی یکی از مسائل است که ما بخش ترافیکی آن را بررسی کردیم و موضوع مهم تر فعالیت شرکت های حمل بار است.

تغییر روش باربری از سنتی به مدرن

او ادامه داد: اگر در بازار بتوانیم مسئله بار را از این شکل سنتی دور کنیم به یک مدل توزیع و پخشی مدرن نزدیک تر می شویم. مثلا اگر باری به سمت غرب تهران می رود تجمیع و 10 بار با یک ماشین حمل شود. مدل فعالیت حملی را با همکاری انجمن اسلامی صنفی بازار  پیش می بریم که امیدواریم بخش اول آن که چرخ دستی هاست به زودی سامان داده شود.

او با اشاره به لزوم ساماندهی چرخ دستی ها تاکید کرد: چرخ دستی را به عنوان شغل تصور نمی کردیم اما حالا  شغل در نظر گرفته شده است و باید به آن پروانه فعالیت داد و آن ها را ساماندهی کنیم و نحوه کار و ساعت و محدوده کار آن را مشخص کنیم که این با همکاری حوزه بازار پیش می رود. مسئله مهمی در مورد عدم اعتیاد، سوپیشینه و این گونه نظارت ها است و بحث قیمت هایشان که باید در حوزه چرخ دستی ها سامان یابد.

تاکید بر شرکتی شدن حمل بار/ صدور پروانه از طریق سامانه بارانه

اسماعیل بیگی با تشریح تغییر و تحولات در حوزه فعالیت چرخ دستی های بازار گفت: فعلا با همین ابزار و با یکسری اصلاحات و در گام های بعدی بر شرکتی شدن حمل بار تاکید داریم.

این مقام مسئول حوزه حمل و نقل شهری خاطرنشان کرد: یک سامانه به نام بارانه راه اندازی شده است که ذیل سامانه های شهری تهران است. درحال حاضر صدور پروانه از طریق این سامانه صورت می گیرد. تخصیص سوخت به واسطه ارتباطی که بین این سامانه و وزارت کشور است انجام می شود. صدور باربرگ از اینجا صورت می گیرد. صدور پروانه موتور و چرخ دستی را نیز شروع کرده ایم و بحث بار ترافیکی را در آن می گنجانیم.

اسماعیل بیگی افزود: بارانه را به عنوان یک سامانه حاکمیتی در نظر می گیریم و بعد ارتباطی که بین این سامانه و مجموعه های مختلف است را ایجاد می کنیم به تدریج شرکت های پیک موتوری به آن مرتبط خواهند شد و داده هایشان، باربرگ و پروانه هایشان را از این سامانه می گیرند.

او اضافه کرد: این سامانه حاکمیتی است قرار نیست ما در کار بخش خصوصی دخالت کنیم. به این مفهوم که اگر مردم می خواهند باری را حمل کنند باید از طریق سامانه مجوز بگیرند و به ناوگان و تسهیلات به او می دهیم اما آن ها باید به مردم خدمات بدهد و نگاه رقابتی وجود داشته باشد که هر کسی خدمات بهتر بدهد و جایگاه بهتر داشته باشد. در واقع جایگاه مان جایگاه سیاست گذاری و حاکمیتی است.

جریمه و تعطیلی نیز برای واحدهای متخلف در نظر گرفته ایم

اسماعیل بیگی در خصوص جرائم و نحوه رسیدگی به شکایت ها اذعان کرد: در ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات اعداد و میزان مجازات مشخص شده و در حال راه اندازی کمیته انضباطی هستیم.

او ادامه داد: جریمه و تعطیلی نیز برای واحدهای متخلف در نظر گرفته شده است. کارکنان ناوگان باری شهر تهران ضرورت دارد در سایت بارانه ثبت نام کنند برای پروانه و تسهیلاتی که قرار است در شهر تهران داده شود به طور اتوماتیک پس از ثبت نام برای آن ها انجام می شود و این سامانه یکی از سامانه های زیرمجموعه تهران من است، تسهیلات سوخت، طرح ترافیک و تردد و سعی کردیم تا جایی که ممکن است این فرایندها آسان باشد.

اسماعیلی بیگی تصریح کرد: در همین بستر با حاملین بار و شرکت ها ارتباط برقرار می کنیم و از آنها می خواهیم که هر جایی ایرادی دارد، معضلات برطرف شود و هر کسی در این زمینه راهنمایی کند استقبال می کنیم.

او افزود: در بحث فرایند ثبت نام هم سعی کردیم فرآیند خیلی ساده و سهل باشد مثلا الان در بحث پروانه نیاز به مراجعه حضوری نیست و در سامانه می توانید پروانه بگیرید و هزینه اش هم بسیار کم است اما این پیش نیاز همه تسهیلاتی است که می خواهند بگیرند و هر کس پروانه نداشته باشد باز هم به استناد قانون مشمول جریمه می شود .

اسماعیل بیگی در پایان تاکید کرد: طبق مصوبات کامیون های بالای 6 تن از ساعت 6 تا 11 شب تردد در محدوده شهر تهران ندارند و در محدوده بازار تهران و منطقه 12 و منطقه یک در 24 ساعت ورود کامیون های بالای 10 تن ممنوع است و می توانند مجوز بگیرند. محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا هم بسته به ظرفیت محدوده با داشتن پروانه و بارهایی که می توانند استفاده کنند.

//انتهای پیام: 2.5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز