وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد؛

لزوم صدور شناسه سمن‌ها از سوی استانداری‌ها/ خانه‌های جوان تا پایان دولت به ۲۰۰ عدد می‌رسد/ سازمان‌های مردم نهاد در دولت تدبیر و امید از ۱۰۰ سمن به ۳۲۰۰ عدد رسید

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۰:۰۵:۲۹
کد خبر: ۱۰۴۱۸۰۲
لزوم صدور شناسه سمن‌ها از سوی استانداری‌ها/ خانه‌های جوان تا پایان دولت به ۲۰۰ عدد می‌رسد/ سازمان‌های مردم نهاد در دولت تدبیر و امید از ۱۰۰ سمن به ۳۲۰۰ عدد رسید
مسعود سلطانی فر گفت: در ابتدای دولت یازدهم و دوازدهم 100 سازمان مردم نهاد بیشتر وجود نداشت که الان خوشبختانه به 3 هزار و 200 سازمان رسیده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست وزرای کشور و ورزش و جوانان با اعضای مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان برگزار شد.

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در ابتدای نشست گفت: فرارسیدن ایام مبارک عید سعید قربان و غدیرخم را به همه مومنین و مسلمین تبریک می گویم و تشکر می کنم از وزیر محترم کشور که در ارتباط با تحقق یک چنین امر مهم و تاریخی از هیچ تلاشی فرو گذار نبودند.

او افزود: تلاش همکارانم در معاونت جوانان طی چندسال گذشته و جلساتی که با وزارت کشور داشتیم منجر به اتفاقات خوبی شد. تعداد سازمان های مردم نهاد جوانان در سال های یازدهم و دوازدهم دولت تدبیر و امید از 100 عدد به 3200 عدد رسیده است و امروز یک شخصیت مشخص حقوقی پیدا کرده است و امیدواریم بتوانند به زودی پروانه شبکه ملی سازمان های مردم نهاد را دریافت کنند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: توسعه نهادهای مدنی، موجب توسعه مشارکت مردم در امور مختلف می شود یکی از مهم ترین شاخص های جوامع مردم سالار به خصوص جامعه مردم سالاری دینی ما توسعه نهادهای مدنی است که همه اندیشمندان و صاحب نظران اعتقاد دارند بهترین  دستاور جمهوری اسلامی ایرانی ارائه مدلی از مردم سالاری در سایه حکومت دینی است.

او گفت: چندین دهه باور اندیشمندان بر این است که نمی توان در سایه یک حکومت دینی، حقوق و آزادی های مردم را محقق و نمی توان مشارکت مردمی را ایجاد کرد اما امروز جمهوری اسلامی پس از 41 سال به همه‌ی دنیا اثبات کرد می‌توان یک حکومت دینی داشت و احزاب و گروه های سیاسی هم در سایه این حکومت دینی فعالیت کنند.

سلطانی فر بیان کرد: همه ما بر این باور هستیم که موتور محرکه توسعه هر جامعه، جوانان آن کشور هستند و اگر کشوری دارای جوانان پویا و حاضر در صحنه باشد قطعا حرکت توسعه می تواند با شتاب بیشتری انجام شود.

او با اشاره به بیانیه مهم گام دوم تبیین شده توسط مقام معظم رهبری افزود: محور همه تحولات و تغییرات بر دوش جوانان گذاشته شده و رهبر فرزانه انقلاب با درایت بسیار، حرکت توسعه کشور را بر دوش جوانان گذاشتند.

سلطانی فر گفت: ما براین باور هستیم باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا با همه روش های مختلف جوانان را به صحنه بیاوریم.

او اظهار کرد: ما در مجموعه سازمان های مردم نهاد مرتبط با وزارت ورزش و جوانان در کنار تحقق مشارکت جوانان در امور توسعه کشور در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و... یک هدف بزرگ را دنبال می کنیم آن هم تربیت مدیران آینده کشور در سازمان های مردم نهاد است.

سلطانی فر ادامه داد: 3200 سازمان مردم نهاد تحت پوشش ما قرار دارند سال های اخیر به هنگام بروز مشکلات مختلف، عاشقانه و با تمام توان وارد عرصه ها همیاری شدند و در مقطع کنونی با درک صحیح از مقتضیات امروز کشور آمادگی دارند در همه صحنه های دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی نقش آفرینی کنند.

او تصریح کرد: در جلسات اخیر دولت وقتی بحث برگزاری کنکور مطرح شد، ما آمادگی خود را برای برگزاری خوب و بهداشتی این رویداد مهم اعلام کردیم و حاضر هستیم همه فضای ورزشی را در اختیار آنها قرار دهیم تا کنکور سراسر باشکوه و بهداشتی برگزار شود.

سلطانی فر عنوان کرد: باور ما بر این است که آینده کشور در دست جوانان است و با مدیریت جوانانی که امروز در سازمان های مرتبط با وزارت ورزش و جوانان در حال فعالیت هستند، رقم خواهد خورد.

او  با اشاره  به نقش نهادهای مدنی در ایجاد امنیت و آرامش سیاسی عنوان کرد: اهمیت این نقش بر هیچکس پوشیده نیست و ما آن را در حوادث سالهای اخیر به وفور دیده ایم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: از حدود 1 میلیون نفر از اعضای سازمان های مردم نهاد در ناآرامی های سال 96 حتی یک نفر حضور نداشت و این نشان می دهد چقدر آنها نقش آرامش بخش در جامعه دارند.

او افزود: صمیمانه از تمام تلاشهای که انجام شد تا سازمان های مردم نهاد بتوانند به لحاظ حقوقی رسمیت پیدا کنند، تقدیر و تشکر می کنم همچنین از شما می خواهم تاکید کنید تا استانداری ها شناسه سمن ها را به سازمان های مردم نهاد ارائه دهند.

سلطانی فر گفت: در طول فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم تعداد خانه های جوان به 113 رسیده و به امید خدا تلاش می کنیم تا پایان دوره این عدد به 200 برسد.

او اظهار داشت: تسهیلات قرض الحسنه ازدواج که سال 93 با سقف 3 میلیون تومان بود به 50 میلیون تومان رسید و به 30 هزار میلیاردتومان افزایش پیدا کرد و هر زوج جوانی می توانند در ابتدای زندگی خود از این وام با سود 4 درصد استفاده کنند.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز