معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان خبر داد:

راه اندازی سامانه امریه تشکل‌های جوانان/ برگزاری اولین انتخابات مجمع ملی سمن‌های جوانان در طول ۴۱ سال اخیر

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۱:۳۱:۳۶
کد خبر: ۱۰۴۱۸۶۴
راه اندازی سامانه امریه تشکل‌های جوانان/ برگزاری اولین انتخابات مجمع ملی سمن‌های جوانان در طول ۴۱ سال اخیر
محمدمهدی تندگویان گفت: سامانه امریه تشکل‌های جوانان ۲۲ مرداد راه اندازی می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان در نشست مشترک وزرای کشور و ورزش و جوانان با مجمع ملی سمن‌های جوانان گفت: تایید مقام معظم رهبری و حسن درایت ایشان نسبت به سازمانهای مردم نهاد جوانان مهمترین اتفاق است.

او افزود: سامانه امریه تشکل‌های جوانان ۲۲ مرداد راه اندازی می شود.

تندگویان تصریح کرد: هفته تشکل ها و مشارکت های اجتماعی را تبریک می گویم و از همه کسانی که در عرصه مشارکت ها در کنار دولت و سازمان ها هستند تا بخشی از مشکلات مردم در حیطه اجتماعی و آسیب ها حل شود، تقدیر و تشکر می کنم.

او افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید کمتر از ۱۰۰ تشکل جوانان در کشور وجود داشت و امروز افتخار می کنیم که این رقم را به بیش از سه هزار و صد تشکل رسمی افزایش دادیم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: بیشترین مشکل سمن های جوانان مشکل ورود به عرصه کار و موضوعات حقوقی به دلیل نداشتن شناسه حقوقی بود که با مساعدت هر دو وزیر  محترم و امضای تفاهم نامه حل شد که امیدواریم این اتفاق برای همه تشکل های کشور صورت بگیرد.

او افزود: در ۳۰ استان مشکل ثبت شناسه سمن ها حل شده و فقط در یک استان مشکل وجود دارد که امیدواریم با عنایت وزیر کشور مشکل در این یک استان هم حل شود.

تندگویان بیان کرد: جزو معدود نهاد های کشوری هستیم که در کنار کار مردمی و داوطلبانه سمن ها، به یک نوع تشکیلات و ساختار اجرایی در حوزه سمن ها رسیدیم که می توان از آن به عنوان دستاورد بزرگ دولت برای ایجاد یک نهاد عمومی غیر دولتی و ساختارمند یاد کرد.

او افزود: امروز مجمع ملی سمن های جوانان و به تبع آن همه سمن‌های جوانان کشور آمادگی قبول اجرای هر کار و درخواست ملی از نهاد و سازمان های دولتی و غیر دولتی هستند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در پی ایجاد ساختاری برای تشکل‌های جوانان بودیم تا با تغییر دولت ها و افراد، خدشه ای به آن وارد نشود که با همراهی و عنایت وزارت کشور و رسمی شدن فعالیت مجمع ملی سمن ها، این خواسته محقق شد.

او افزود: بعد از ۴۰ سال اولین انتخابات مجامع استانی و مجمع ملی سمن‌های جوانان صورت گرفت که این یکی از بزرگترین افتخارات دولت و تدبیر و امید در حوزه جوانان است و هیچ دولتی موفق به انجام آن نشده بود.

تندگویان تصریح کرد: بحث رتبه بندی تشکل ها را انجام دادیم که در تمام استان ها این رتبه بندی در اختیار همه افراد و سازمانهای دولتی است که می توانند با توجه به آن وارد تفاهم نامه با تشکلهای منتخب خود شوند.

او گفت: در جامعه آماری یک میلیون نفری تشکل های جوانان کشور، حتی یک نفر دستگیری در موضوعات اغتشاشات و اعتراضات کشوری نداشتیم که نشان می دهد وقتی یک پایگاه خوب اجتماعی برای قشری که بیشترین دستگیری را داشته ایجاد شود، چقدر می تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: در بحث اقتصادی تشکل‌ها، با تدبیر وزیر ورزش و جوانان، ورود کردیم و در قالب کمک های فنی اعتباری محدودی که داشتیم از طریق پرداخت وام توسط دو کارگزاری بانک رسالت و صندوق کارآفرینی امید، هفت هزار شغل ایجاد کردیم.

او افزود: موضوع شبکه سازی تشکلها را با هدف تخصصی کردن کار تشکل ها راه اندازی کردیم که دستاوردهای خوبی داشته است. شبکه های گردشگری، کارآفرینی، بازار، جهادی، امداد و نجات و... در موضوعات تخصصی خود اقدامات خوبی دارند و شبکه امداد و نجات همیشه در بحران های کشور پای کار بوده اند.

تندگویان بیان کرد: در موضوع کمک مومنانه، پویش همت جوانانه، کمک مومنانه را راه اندازی کردیم که تشکلهای جوانان بدون یک ریال کمک دولتی ۴۰۰ هزار خانوار را تحت پوشش قرار دادند و حدود ۹۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی در این پویش به مردم نیازمند کمک شد.

او افزود: در حوزه تشکل ها که گاهی مورد بی مهری قرار می گرفتند موفق شدیم با همکاری ستاد مشترک نیروهای مسلح موضوع سرباز مهارت را با موفقیت انجام دهیم که گردش کار آن را به مقام معظم رهبری ارائه کردیم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: امروز افتخار داریم که مقام معظم رهبری با ذکر نام سمن های جوانان در ذیل نامه درخواست ما، سهمیه مشخصی را برای  امریه ۶ ماه پایانی خدمت سربازی فعالان سمنهای جوانان در سمن خود اختصاص دادند.

او افزود:  سامانه ای برای این موضوع در روز ۲۲ مرداد ماه جاری و همزمان با روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی راه اندازی می شود که مجموعه تشکل ها می توانند به آن مراجعه کنند و در صورت داشتن ویژگی هایی که در این سامانه اعلام می شود از این سهمیه استفاده کنند.

تندگویان بیان کرد: تایید مقام معظم رهبری و حسن درایت ایشان نسبت به سازمانهای مردم نهاد جوانان مهمترین موضوع بود که صورت گرفت و دستاورد خوبی برای سمن های جوانان محسوب می شود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز