مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان:

سمن‌های جوانان معاف از مالیات هستند/۳۰۰ سمن شناسه ملی دریافت کردند

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۰۷:۳۳:۴۴
کد خبر: ۱۰۴۲۱۱۰
سمن‌های جوانان معاف از مالیات هستند/۳۰۰ سمن شناسه ملی دریافت کردند
سجاد سالک گفت: برخی از سمن‌ها به دلیل نگرانی که از پرداخت مالیات دارند از دریافت شناسه ملی سرباز می‌زنند درصورتی که سمن‌هایی که کارهای عام المنفعه انجام می‌دهند از پرداخت مالیات معاف هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سجاد سالک، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان با اشاره به تعداد سمن‌هایی که شناسه ملی دریافت کرده اند، گفت: خوشبختانه پس از تفاهم نامه‌ای که میان وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان منعقد شد، تعداد سمن‌هایی که از حوزه جوانان موفق به دریافت شناسه شدند، آمار قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

او افزود: به صورتی که قبل از این تفاهم نامه در کل کشور زیر 10 سمن داشتیم که از اداره ثبت استان خود، شناسه دریافت کرده بودند اما بعد از این تفاهم نامه در 30 استان حداقل یک سمن و در بعضی از استانها بیشتر از 50 سمن توانستند شناسه ملی اخذ کنند.

سالک تصریح کرد: استان سمنان و خوزستان در این زمینه بسیار موفق عمل کردند به نحوی که در این دو استان، سمن متقاضی که شناسه نگرفته باشد، وجود ندارد اما درمقابل استانی مانند البرز هم هست که به دلیل اختلاف نظرهایی که بین وزارت ورزش و جوانان و استانداری وجود دارد، موفق به اخذ شناسه نشده است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان افزود: تا این لحظه از بین 3 هزار سمن موجود در کشور، 300 سمن توانستند شناسه ملی دریافت کنند البته این به آن معنی نیست که 2 هزار و 700 سمن دیگر نتوانستند شناسه بگیرند چون معیار ما متقاضیان دریافت شناسه ملی است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان با اشاره به سمن‌هایی که شناسه دریافت نکرده اند، گفت: برخی از سمن‌ها علاقه ای به دریافت شناسه ملی ندارند برای مثال سمن‌هایی که در حوزه محیط زیست یا جمع آوری اقلام برای نیازمندان فعال هستند، نیازی به دریافت حمایت های دولتی ندارند به همین دلیل برای دریافت شناسه متقاضی نیستند درمقابل سمن‌هایی متقاضی دریافت شناسه هستند که علاقه مند باشند قراردادهایی را امضا کنند و مبالغی به حسابشان واریز شود.

او تصریح کرد: برآورد ما این است که در کل کشور، حدود 1000 سمن متقاضی دریافت شناسه شوند که تا امروز یک سوم از آنها کارهایشان انجام شده است و امیدوارم با دستوری که وزیر کشور صادر کردند، روند آن شدت بگیرد و در یک ماه آینده تعداد بیشتری از سمن‌ها مجوز دریافت کنند.

سالک با انتقاد از روند کُند صدور شناسه در استانها گفت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است روند کار (صدور شناسه ملی) در استان‌ها کُند پیش می‌رود و بچه‌های ما در این خصوص مشکل دارند که با این دستور وزیر محترم، انشالله روند آن سرعت پیدا کند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان با اشاره به تفاوت جایگاه سمن‌های فاقد شناسه با سمن‌هایی که شناسه دارند، بیان کرد: تفاوت این سمن‌ها در مبادلات مالی است بدین ترتیب سمنی که شناسه نداشته باشد، نمی‌تواند حساب بانکی افتتاح کند و از حمایت‌های دولتی بهره مند شود به عبارت دیگر سمن‌های جوانان برای اینکه بتوانند با ارگانی قرارداد امضا کنند و بودجه‌ای دریافت کنند باید شناسه ملی داشته باشند چون هر نهاد و ارگانی موظف است تنها به حساب رسمی پول واریز کند.

سالک درپاسخ به این سوال که آیا برخی از سمن‌ها به دلیل مالیات از دریافت شناسه ملی سر باز می‌زنند، گفت: برخی از سمن‌ها درخصوص پرداخت مالیات نگرانی دارند درصورتی که سمن‌هایی که کارهای عام المنفعه انجام می‌دهند از مالیات معاف هستند اما به هرحال باید حساب و کتاب خود را انجام دهند و اظهارنامه مالیاتی را در موعد مقرر تحویل دهند.

//انتهای پیام: 2.5

نظر شما