برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

افزایش حق مسکن کارگران/ پیدا شدن دختر گم شده ارتفاعات کردکوی/ برگزاری کنکور در تاریخ مقرر/ ایجاد ترافیک ساختگی در پایتخت صحت دارد؟

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۰۴:۴۴:۰۴
کد خبر: ۱۰۴۳۱۸۹
هفته گذشته با وجود ادامه دار بودن سایه گسترده کرونا بر سر کشور با اخبار متعددی در حوزها مختلف مواجه بودیم که این اخبار بعضا خوشحال کننده و بعضا نگران کننده بودند که به اختصار به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته گذشته به شرح ذیل است:

آمارهای کرونایی

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته طبق آخرین یافته های آماری اعلام کرد: شمار بیماران کووید19 در کشور به 333 هزار و 699 نفر و مجموع جان باختگان این ویروس کشنده به 18 هزار و 988 نفر رسید.

او همچنین تعداد بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان های کشور را 290 هزار و 244 نفر اعلام کرد.

کشف هفته: مواد مخدر

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت از کشف بیش از 2 تن موادمخدر در پایتخت خبر داد و گفت: امروزه نزدیک به 15 هزار معتاد متجاهر در سطح شهر تهران وجود دارد که از این تعداد2100 نفر در روزهای اخیر جمع آوری شدند و تحویل مراکز بازپروری شدند.

دستاورد های هفته: تجهیزات اورژانس

پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور گفت: 115پروژه حدفاصل عید قربان و غدیر افتتاح شد. برای مثال اورژانس ریلی از اقدامات جدید سازمان است.30 واگن و 2 بیمارستان ریلی در این باره اختصاص داده شده است و قرار است هزار دستگاه آمبولانس  و 20 اتوبوس آمبولانس به ناوگان خدمات رسانی افزوده شود.

او افزود: پد اورژانس در مناطق مختلف ایجاد شده است و در وزارت راه قبل از ایجاد پروژه به ایجاد پد و جانمایی اقدام کردند. ۱۰۰ مرکز اورژانس از سوی خیرین تا آخر سال ایجاد می شود.

واریزی هفته: سهمیه اعتباری سوخت

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از واریز ما به التفاوت ریالی سهمیه اعتباری سوخت تیرماه ۵۶۲ هزار خودروی حمل و نقل عمومی،در  ۱۵ مرداد ماه خبر داد.

خبر خوب: حق مسکن کارگران

محمد شریعتمداری در خصوص تصویب حق مسکن کارگری گفت: کمیسیون اقتصادی دولت، به اتفاق آرا افزایش ۲۰۰ هزارتومانی حق مسکن کارگران را به تصویب رساند.

پیدا شده هفته: سها رضانژاد

جسد زنی روز ۱۷ مرداد ماه در ارتفاعات کردکوی کشف شد که مشخصات ظاهری آن با «سها رضانژاد» ۲۷ ساله اهل کرج که صبح روز ۲۰ تیرماه در همین منطقه مفقود شده بود شباهت زیادی داشت.

سرهنگ مروتی، رئیس پلیس آگاهی گلستان در پاسخ به اینکه بین محل کشف جسد تا محل استقرار کمپ فاصله زیادی وجود دارد توضیح داد: ما فرضیه ایی 5 کیلومتری برای این حادثه در نظر گرفته بودیم که پس از کشف جسد متوجه شدیم که محل حادثه 800 تا هزار متر از محل کمپ فاصله دارد.

او افزود: در روزهای ابتدایی مفقودی این فرد هیچ انگیزه ایی مبنی بر رخ دادن جنایت در مورد این دختر کوهنورد کشف نشد و مطمئنا همه افراد حاضر در گروه کوه نوردی به طور همزمان نمی توانند موضوعی را کتمان کنند و محتمل ترین فرضیه، با توجه به طبیعت خشن آن منطقه حادثه سقوط از ارتفاع بود.

جنجال هفته: تعویق کنکور

با وجود برگزاری جلسات متعدد در خصوص برگزاری کنکور ها در شرایط شیوع کرونا، مقرر شد کنکور سراسری در اواخر مردادماه برگزار شود.

اما در هفته گذشته خبری مبنی بر به تعویق افتادن دوباره زمان کنکور در رسانه ها از قول وزیر بهداشت منتشر شد.

پس از اظهار نظر سعید نمکی در این باره، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دلیل آن را ضرورت افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی و بسته‌بندی جدید دفترچه‌های کنکور بر اساس حوزه‌های جدید عنوان کرد.

در این راستا زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: قرار بود کنکور سراسری بر اساس پروتکل‌های بهداشتی کنکور ارشد و دکتری برگزار شود اما وزارت بهداشت مصر است که این پروتکل‌ها سختگیرانه باشد.

دیری نپایید که شامگاه سه شنبه 21 مرداد ماه وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری در بیانیه مشترکی با اشاره به عدم تایید تغییر تاریخ برگزاری آزمون سراسری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، یادآور شدند که این آزمون با همکاری استانداران، مراکز آموزشی، فرهنگی، ورزشی، نظامی و انتظامی در تاریخ قبلی یعنی 29 مرداد تا 1 شهریور، برگزار می شود.

ادعای هفته: ترافیک ساختگی

طی روزهای اخیر و هم زمان با لغو طرح ترافیک در شهر تهران شاهد ترافیک های شدید در برخی نقاط شهر هستیم که به دنبال این اتفاق شائبه هایی مبنی بر ایجاد ترافیک به صورت عمدی و ساختگی ایجاد شده است که در این شائبه ها عمدتا دو مرکز پلیس راهور و شهرداری مورد انتقاد قرار گرفته و متهم می شوند که به صورت عمدی ترافیک ایجاد می کنند.

سرهنگ محمد رازقی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در این رابطه گفت: این ادعاها اساسا نمی تواند صحت داشته باشد. تلاش راهنمایی و رانندگی روان سازی ترافیک است و این ادعاها موضوعیت ندارد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: پرسنل راهنمایی و رانندگی در روزهای تعطیل تا پاسی از شب و حتی تا دقایق ابتدایی بامداد نیز در خیابان ها حضور دارند تا مسیرها را برای مردم باز نگه دارند. ساعت کاری ما زمانی تمام می شود که ترافیک تمام شود.

جهش یافته هفته: ویروس کرونا

معاون کل وزارت بهداشت، در خصوص موج جدید بیماری و سرایت پذیری کرونا گفت: قدرت سرایت ویروس کرونا به ۳ الی ۹ برابر رسیده است اما افزایش شدت بیماری زایی ویروس هنوز ثابت نشده است.

لرزه هفته: چهار گوشه ایران

در هفته گذشته طبق روال همیشه ایران همچنان بر نوار لرزه بوده است در این میان زمین لرزه های استان های فارس،کرمان، بوشهر، آذربایجان غربی و خراسان از شدت بیشتری برخوردار بودند اما خوشبختانه هیچ کدام از این زمین لرزه ها خسارت مالی شدید و تلفات جانی در پی نداشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز