بررسی تاثیر هنر بر احیای بناهای تاریخی

۱۳۹۹/۰۵/۳۱ - ۰۹:۵۸:۳۱
کد خبر: ۱۰۴۷۱۵۶
بررسی تاثیر هنر بر احیای بناهای تاریخی
19 آگوست، روزی که به عنوان روز جهانی عکاسی شناخته می شود، بهانه ای شد تا نشست تخصصی عکاسی و احیا بناهای تاریخی در عمارت مسعودیه و با سخنرانی بابک برزویه برگزار شود.

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بابک برزویه، مدرس و پیشکسوت عکاسی در نشست تخصصی عکاسی و احیاء بناهای تاریخی که در تاریخ 29 مرداد و به مناسبت روز جهانی عکاسی و با همکاری «مجموعه عکاسان خلاق» درعمارت مسعودیه برگزار شد اظهار داشت: روزی که به نام روز جهانی عکاسی می شناسیم در واقع پیشنهادی بوده که در روز ۱۹ آگوست سال 2010، جوانی استرالیایی به نام کُرسکه آرا (Korske Ara)  در وبسایت خود پیشنهاد کرد و تنها با استقبال مخاطبینی همراه شد و بعضاً در تقویم برخی کشورها نیز جای گرفت.

برزویه در ادامه به تاریخ عکاسی در ایران و نقش قابل توجه ناصرالدین شاه در پیشرفت علم عکاسی اشاره کرد و بیان داشت: خود ناصرالدین شاه نیز به دلیل محدودیت هایی که برای حضور نقاشان و عکاس دربار در عمارت النساء وجود داشت و علاقه وافر شاه به ثبت چهره همسران خود، مجبور به یادگیری عکاسی شد و آثار قابل توجهی را نیز خلق کرد.

مدرس و پیشکسوت عکاسی در نشست تخصصی عکاسی و احیاء بناهای تاریخی همچنین به بحث «مواجهه» در عکاسی پرداخت و گفت: آگاهی عکاس نسبت به شخص، محیط و شرایط آب و هوایی موجود سبب می شود که بتواند عکس مناسب تری خلق کند.

او بامثالی تشریح کرد: عکاس در مراسمی که تفاهم نامه ای امضاء می شود، نهایتاً چندثانیه فرصت دارد که عکس مطلوبی را خلق کند و در غیر این صورت، او برای رسانه خود عکسی نخواهد داشت؛ برای همین آگاهی به شخص به سبب رفتار زبان بدن و محیط به سبب تنظیم نور و سایر شرایط، جملگی می تواند در خلق تصویری مطلوب کمک کند که جمله این موارد با دانش و آگاهی عکاس پدیدار خواهد شد.

نظر شما