آیا می توان میوه ها را جایگزین سبزی ها کرد؟

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۲۰:۳۵:۰۵
کد خبر: ۱۰۴۸۲۷۷
آیا می توان میوه ها را جایگزین سبزی ها کرد؟
میوه‌ها منبع خوبی برای تأمین آب و فیبر خوراکی مورد نیاز بدن هستند که از این لحاظ می‌توانند جایگزین خوبی برای سبزیجات باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  این افراد نه بافت و طعم سبزیجات را دوست دارند و نه عطری که بینی و دهانشان را پر می‌کند. برخی افراد هم نه با سبزیجات و نه با غذاهای گوشتی دشمنی ندارند، بلکه به‌طور کلی با غذا میانه چندان خوبی ندارند و به‌شدت در انتخاب غذای خود حساس و سخت گیر هستند و با این انتخاب‌های سخت‌گیرانه بخشی بزرگ از سبزیجات را از فهرست غذایی خود حذف می‌کنند.

طیف غذاهای مورد علاقه این افراد معمولاً محدود است و طبیعتاً پیدا کردن گزینه‌های سالم و مغذی میان آن‌ها چندان کار ساده‌ای نخواهد بود. بدن ما بسیاری از ویتامین‌ها، مواد مغذی، فیبر خوراکی، مایعات و ... را از سبزیجات و گیاهان دریافت می‌کند. برخی گیاهان حتی ترکیبات به‌خصوصی در خود دارند که به تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌ها کمک می‌کند و تمامی این مزایا به طور عمده بدون دریافت کالری بالا به دست می‌آید.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه‌ها دارند کمتر در معرض بیماری‌هایی مثل حمله قلبی و ... هستند. بخش بزرگی از مواد مغذی که در سبزیجات یافت می‌شود، در میوه‌ها هم وجود دارد. به‌طور مثال ویتامین A که بیشتر در اسفناج و هویج وجود دارد، در میوه‌هایی مثل انبه، زردآلو و طالبی هم موجود است. یا مثلاً علاوه بر کلم بروکلی و کنگر فرنگی که حاوی پتاسیم هستند، میوه‌هایی مثل شلیل، کیوی و انار هم همین ماده معدنی را در خود دارند. همچنین فولیک اسید را به جز مارچوبه می‌توان در خردل ، پرتقال و موز هم پیدا کرد.

میوه‌ها منبع خوبی برای تأمین آب و فیبر خوراکی مورد نیاز بدن هستند که از این لحاظ می‌توانند جایگزین خوبی برای سبزیجات باشند. تنها مشکل میوه‌ها، کالری نسبتاً بالای آن‌ها در مقایسه با سبزیجات است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز