مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی مناطق محروم و عشایر:

۳ میلیون و ۲۵۵ هزار دانش‌آموز تبلت ندارند/ سال سخت آموزشی را در پیش داریم

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۰۵:۵۸:۵۳
کد خبر: ۱۰۵۰۸۲۶
۳ میلیون و ۲۵۵ هزار دانش‌آموز تبلت ندارند/ سال سخت آموزشی را در پیش داریم
.محمدرضا سیفی گفت: از کل جمعیت دانش آموزشی کشور سه میلیون و 255 هزار نفر به اینترنت دسترسی ندارند. تاکنون برای جبران نارسایی‌ها در این زمینه پویش مردمی راه‌اندازی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در آستانه سال تحصیلی جدید هنوز برخی از دانش‌آموزان در دسترسی به ابزار هوشمند به رغم اقدامات آموزش و پرورش با مشکلات متعدد مواجه هستند. 

راه اندازی پویش‌های مردمی برای جبران نارسایی‌های سال تحصیلی

محمدرضا سیفی، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی مناطق محروم و عشایر، به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: اقداماتی در خصوص ابزار هوشمند برای دانش‌آموزانی که دسترسی به اینترنت دارند اما به ابزار هوشمند دسترسی ندارند، انجام شده است. 

او افزود: از کل جمعیت دانش آموزی کشور سه میلیون و 255 هزار نفر به اینترنت دسترسی ندارند. تاکنون برای جبران نارسایی‌ها در این زمینه پویش مردمی راه‌اندازی شده است.

 این مقام مسئول تصریح کرد: در این اقدام مردم می‌توانند به ازای هر تبلت یک میلیون و 500 هزار تومان به حساب‌های تعیین شده  واریز کرده  و در این مشارکت شرکت کنند. در این راستا از ظرفیت خیرین مدرسه ساز، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و .... کمک گرفته شود.

 مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی مناطق محروم و عشایر گفت: طی یک ماه گذشته اولویت‌های نیاز دانش آموزان در مناطق محروم شناسایی شده است. برای مثال دانش آموزی که تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد قراردارند در اولویت هستند. بنیاد علوی هزینه خرید 14 هزار تبلت را به حساب کمیته امداد واریز کرده است. تعداد تبلت‌های مورد نیاز بیش از این تعداد است.

آموزش حضوری دانش‌آموزان ابتدایی دو روز در هفته

او با بیان اینکه تمهیدات اندیشیده شده تا دانش‌آموزان از فرصت آموزش جا نماند، افزود: تمامی تلاش‌ها انجام شده تا دانش آموزان از روش‌های جایگزین استفاده کنند. براساس رایزنی‌هایی که با تلویزیون انجام شده برنامه‌های آموزشی در تلویزیون به دلیل پوشش دهی بیشتر پخش خواهد شد.

به گفته سیفی بسته‌های فرهنگی و خود آموز در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد. خودآموز می‌تواند جایگزین مناسب آموزشی برای دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی داشته اما تبلت در اختیار ندارند، باشد.

 این مقام مسئول تصریح کرد: امسال شرایط آموزش دشوار است. سال گذشته 70درصد آموزش‌ها به اتمام رسیده بود، اما در سال جاری از ابتدای سال با مشکلات متعدد مواجه هستیم. به همین دلیل از خانواده‌ها خواستار مشارکت بیشتر هستیم تا دانش آموزان ابتدایی پای تلویزیون بنشینند.

او گفت: تلاش‌های متعدد برای افزایش ابزارها در شبکه شاد انجام شده تا تعامل دانش‌آموز با معلم افزایش پیدا کند و بتواند با معلم ارتباط دوجانبه برقرار کند. شبکه شاد، تلویزیون، درس نامه مکمل آموزش و... در راستای تداوم آموزش است. هیچ آموزشی جای معلم سر کلاس را نمی‌گیرد. قرار است در کلاس‌های ابتدایی دو روز دانش آموز بتواند با رعایت نکات بهداشتی در مدرسه حاضر شده تا معلم به آنها آموزش دهد.

هزینه‌های اینترنت گران است

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی مناطق محروم و عشایر درباره رایزنی‌ها برای ارائه اینترنت رایگان گفت: هنوز اتفاقاتی در این زمینه انجام نشده و امیدواریم وزارت ارتباطات نیز به رسالت خود در این باره عمل کند چون هزینه اینترنت  و دیتای مصرفی چندین برابر تبلت است. 

او تصریح کرد: خانواده‌ها نگران نباشند تبلت‌های تهیه شده دانش آموزی و کاربرد آن دانش آموزی است.  

انتهای پیام: 2.5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز