آخرین پیش‌بینی‌ها از پایان کابوس کرونا

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۰۵:۳۱:۴۴
کد خبر: ۱۰۵۱۳۰۱
آخرین پیش‌بینی‌ها از پایان کابوس کرونا
پس از چندین ماه که از شیوع ویروس منحوس کرونا می‌گذرد اما گویا این بیماری هولناک قرن، قصد رخت بر بستن از دنیا را ندارد و هر روز بر تعداد قربانیان آن افزوده می‌شود و با وجود پیش بینی های متعدد و امیدوار کننده در خصوص زمان پایان آن اما همچنان شاهد ابتلای بیش از پیش مردم دنیا هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بسیاری از کشورهای جهان هزینه‌های هنگفتی برای ساخت و تولید واکسن کرونا در نظر گرفته‌اند تا بلکه اولین کشوری باشند که ناجی دنیا لقب می‌گیرند و به نوعی بشریت را مدیون خود کنند.

چشم امید تمام دنیا به محققان علوم پزشکی است تا بلکه نویدبخش زمان پایان این بیماری کشنده به جهانیان باشند.

کشور‌ها و نیز نهاد‌های تحقیقاتی بسیاری ادعای ساخت واکسن ویروس کرونا را دارند و عنوان می‌کنند در شرف تولید انبوه آن یا در مراحل پایانی ساخت آن هستند. اما تا به امروز واکسنی که به بازار دارو عرضه شده و تائید نهاد‌های تصمیم‌گیر پزشکی و بهداشتی همچون سازمان جهانی بهداشت را گرفته باشد، وجود ندارد.

طول عمر کرونا 2 سال است

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در تاریخ 31 مرداد ماه، پایان همه‌گیری این ویروس را دو سال دیگر عنوان کرد و گفت: شیوع آنفلوآنزای اسپانیایی، بیماری همه‌گیری که در سال 1918 میلادی اروپا و آمریکا را در بر گرفت و جان بیش از 50 میلیون نفر را گرفت و مهار این بیماری دو سال طول کشید.

او افزود: امروزه فناوری‌هایی وجود دارد که یک قرن پیش وجود نداشت، در واقع این فناوری‌ها می‌تواند پاندمی ایجاد شده را متوقف کند و به روند سریع تشخیص و درمان بپردازد.

کشورهای پیشرفته تا پایان سال 2021 کرونا را شکست می‌دهند

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، نیز در تلاش است برای مبارزه با ویروس کرونا واکسن تولید کند. خیریه او صد‌ها میلیون دلار برای آماده سازی در برابر همه‌گیری و ساخت واکسن کرونا تاکنون خرج کرده است.

او در یکی از جدیدترین اظهارنظر‌های خود با اشاره به نزدیکی پایان کرونا بیان کرد: بعضی از کشورهای پیشرفته تا پایان سال 2021 بر این ویروس پیروز می‌شوند و بقیه کشور ها تا پایان سال 2022 از این بیماری خلاصی پیدا می‌کنند.

ابتلای 70درصد مردم جهان تنها راه خلاصی از کووید 19

همچنین گروهی از محققان آمریکایی بر این باورند تا زمانی که 60 تا 70 درصد مردم جهان از کرونا ویروس ایمن نشوند این بیماری پایان نخواهد یافت.

سه سناریو موجود برای پایان کرونا

پیش بینی‌های متفاوت در این باره وجود دارد هر روز با توجه به یافته‌های جدید محققان در حال تغییر است به گونه‌ای که معاون کل وزارت بهداشت کشورمان نیز در دوم اردیبهشت ماه در خصوص پیش بینی زمان پایان کرونا گفت: اولین حدس احتمالی پایان ویروس کووید 19 این است که در نیم ‌کره شمالی در پائیز مجددا با موج‌هایی جدید شیوع این بیماری مواجه می‌شویم که گرچه شدت آن از اسفند و فروردین ماه کمتر است اما منجر به قرنطینه و تعطیلی‌هایی از کم تا زیاد خواهد شد. احتمال دوم اینکه مطابق با همه‌گیری آنفلوآنزای اسپانیایی که اوایل قرن گذشته بود، موج دوم خصوصا در پائیز و در نیمه کره شمالی شدیدتر است. پیش‌بینی سوم هم این است که در پائیز موج‌هایی خواهیم که به شدت ماه‌های پیشین آن نخواهد بود و منجر به تعطیلی نخواهد شد.

پیش‌بینی‌های که برای ایران درست از آب در نیامد

طبق پیش‌بینی که پژوهشگران سنگاپوری در چند ماه گذشته برای ایران داشتند زمان پایان صددرصدی شیوع ویروس کرونا در کشور را اول آبان سال 99 دانسته و پایان 99 درصدی آن را در تاریخ 20 خرداد و پایان 97 درصدی آن را در تاریخ 31 اردیبهشت اعلام کردند با وجود اینکه در ماه ششم سال 99 قرار داریم شاهد این موضوع هستیم که هیچ‌کدام از پیش‌بینی‌های که برای ایران محتمل بود به حقیقت نپیوست و هنوز هم شاهد شیوع و خیز دوباره، بالا رفتن آمار مبتلایان و افزایش مرگ و میر بر اثر کرونا در کشور هستیم.

امکان تجدید حیات ویروس کرونا در 2024

دانشگاه هاروارد، که یکی از بزرگترین مراکز مطالعاتی درخصوص ویروس کووید 19است، نیز در پیش‌بینی‌های خود برای پایان این ویروس اعلام کرد: این ویروس به طور موقت در طول تابستان کاهش می‌یابد اما در صورت عدم مداخله، دوباره در پائیز و زمستان بعدی به اوج خود می‌رسد و مدت زمان طولانی درگیری در جوامع ایجاد خواهد کرد که برای جلوگیری از بروز موج های شدیدتر بیماری کرونا باید تا سال 2022 میلادی فاصله فیزیکی رعایت شود، در غیر این صورت امکان تجدید حیات ویروس در 2024 وجود دارد.

 لزوم وضع جدی قوانین زیست محیطی در دنیا

گذشت زمان می‌تواند گواهی بر حقیقت و راستی آزمایی این پیش‌بینی باشد و هر زمانی که پایان حیات این ویروس باشد قطعا برگی مهم از تاریخ بشریت را رقم خواهد زد و شاید شیوع این ویروس باعث شود تا دولتمردان در خصوص محیط زیست تجدیدنظرهایی داشته و قوانین جدیدی وضع کنند تا با اصلاح آداب و تغذیه آدمیان دیگر شاهد شیوع چنین ویروس و اتفاقات هولناک و کشنده‌ای در جهان نباشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز