مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد:

اعلام حق‌بیمه پیمانکاری قبل از انعقاد قرارداد توسط سازمان تامین اجتماعی

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۶:۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۰۵۲۳۰۷
اعلام حق‌بیمه پیمانکاری قبل از انعقاد قرارداد توسط سازمان تامین اجتماعی
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با صدور بخشنامه تنقیحی، دریافت حق‌بیمه از قراردادهای پیمانکاری، امکان تعیین و اعلام ضرایب حق بیمه مربوط به قراردادهای پیمان در ابتدای انعقاد این قراردادها به کارفرما و پیمانکار فراهم می‌شود تا پیمانکاران بتوانند با آگاهی از مبلغ حق بیمه در مناقصات شرکت کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در جلسه شورای تنقیح بخشنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی که با حضور نمایندگان تشکل‌های کارفرمایی به منظور بررسی بخشنامه تنقیحی دریافت حق بیمه از قراردادهای پیمانکاری برگزار شد، گفت: فرآیند تنقیح بخشنامه‌ها با مشارکت تشکل‌ها و صاحبنظران در یک فرآیند شفاف در حال انجام است و طی ماه‌های آینده تکمیل می‌شود.

او با تشکر از تلاش گسترده‌ای که برای تنقیح بخشنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته است، افزود: انتظار می‌رود که در زمان تدوین بخشنامه‌ها ذی نفعان نیز حضور و مشارکت داشته باشند و نقطه نظرات آنان تا حد ممکن مورد توجه قرار گیرد تا در نهایت تنقیح بخشنامه‌ها منجر به افزایش رضایتمندی و کاهش قابل توجه مراجعات کارفرمایان به هیأت‌های تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی شود.

سالاری با اظهار رضایت از صدور بخشنامه تنقیحی بازرسی از دفاتر قانونی تصریح کرد: با تکمیل و صدور بخشنامه تنقیحی قراردادهای پیمانکاری، دو بخشنامه اصلی و بسیار مهمی که مبنای دریافت حق بیمه از کارفرمایان است، صادر و بخشنامه‌های متعدد قبلی که مورد اعتراض کارفرمایان بود، ملغی می‌شود.

او بر لزوم طراحی بخشنامه‌ای که برمبنای آن امکان حذف مراجعات حضوری و انجام فرآیندهای اداری به صورت غیرحضوری فراهم شود تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود که پس از صدور بخشنامه تنقیحی سازوکار اجرایی این بخشنامه به گونه‌ای طراحی شود که نیازی به مراجعات حضوری کارفرمایان بابت پرداخت حق بیمه نباشد و گام مهمی نیز در راستای توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به کارفرمایان برداشته شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی شفافیت و عدم تفسیرپذیری را از ویژگی‌های اصلی بخشنامه‌های تنقیحی عنوان کرد و افزود: صدور این بخشنامه‌ها گامی در راستای تأمین نظرات شرکای اجتماعی است و سعی می‌شود در حد امکان به نقطه نظرات و دیدگاه‌های نمایندگان تشکل‌ها در زمان تنظیم بخشنامه‌های تنقیحی توجه شود.

در این جلسه نمایندگان کانون عالی کارفرمایان و اتاق‌های ایران، تهران، اصناف و تعاون و همچنین مدیران واحدهای حقوقی و بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره پیشنویس بخشنامه تنقیحی دریافت حق بیمه از قراردادهای پیمانکاری پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز