رئیس پلیس پایتخت خبر داد؛

دستگیری ۱۴۶ خرده فروش موادمخدر در تهران

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۰۸:۵۱:۱۳
کد خبر: ۱۰۵۲۴۶۶
دستگیری ۱۴۶ خرده فروش موادمخدر در تهران
سردار حسین رحیمی از دستگیری 146 خرده فروش موادمخدر در تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در جریان طرح برخورد با مجرمان توسط پلیس های تخصصی که صبح امروز در حوالی میدان شوش برگزار شد، گفت: طرح پاکسازی محله به محله تهران از موادمخدر آغاز شده است.

او افزود: این طرح در محله های شوش، هرندی و مولوی آغاز شده است. از 48 ساعت گذشته این طرح آغاز و در این زمینه دادستان محترم تهران همکاری خوبی با ما داشت.

سردار رحیمی تصریح کرد: 146 نفر از خرده فروشان موادمخدر در طرح اخیر دستگیر شدند. این افراد حتی خانه های خود را به محل فروش موادمخدر تبدیل کرده بودند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: از این خانه ها 150 کیلوگرم موادمخدر کشف شد. تا این لحظه 636 معتاد متجاهر نیز دستگیر شده اند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در این طرح 4 قاچاقچی بزرگ موادمخدر دستگیر شدند.

او ادامه داد: 280 نفر از معتادینی که دستگیر شدند در سرقت و امر خرید و فروش مال سرقتی دخیل بودند. در همین راستا 19 مالخر و 120 نفر از اتباع بیگانه نیز دستگیر شده اند.

به گفته سردار رحیمی در این طرح 21 باب منزل پلمب شد که محل توزیع موادمخدر و یا اسکان معتادین متجاهر بودند.

رئیس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: این خانه ها مجموعا 150 اتاقک داشته است که محل اسکان معتادین بوده است. در همین راستا 27 واحد صنفی نیز که در امر توزیع موادمخدر دست داشتند پلمب شدند. از سوی دیگر 29 دستگاه موتورسیکلت و خودرو در این طرح توقیف شد.

سردار رحیمی افزود: یک سال و هفت ماه است که طرح خود را در هرندی، شوش و مولوی آغاز کرده ایم. پلیس هیچگاه عقب نشینی نکرده است و دستگاه قضا و نماینده دادستان تهران در تمامی مراحل کنار ما بوده است. به تنهایی اقدامات پلیس و دستگاه قضا در این عرصه جواب نمی دهد. این محله ها 300 هزار سکنه دارد و امنیت آن ها با چالش رو به رو است.

او عنوان کرد: شهرداری باید برای جوانان این منطقه مراکز تفریحی و علمی تاسیس کند. از آغاز این طرح سایر نهادها به وظایف خود عمل نکرده اند.

رییس پلیس پایتخت در خصوص سایر نهادهای زیربط در امر موادمخدر افزود: امروزه وزارت رفاه، وزارت بهداشت، بهزیستی و شهرداری نیاز است در عرصه پیشگیری با ما همکاری کنند.

سردار رحیمی با بیان اینکه امروزه از مقام قضایی انتظار داریم به مجرمین حوزه موادمخدر مرخصی و تخفیف ندهیم، عنوان کرد:  ما به هفت هزار ظرفیت دیگر نیاز داریم تا بتوانیم معتادین متجاهر تهران را به صورت کامل جمع آوری کنیم.  نیاز داریم که فضاهایی ایجاد شود تا معتادین بیمار نگهداری شوند. صد بار دیگر اگر پلیس این افراد را دستگیر کند و باز هم بعد از چند روز این افراد آزاد می شوند و در پایان مشکلی حل نخواهد شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برخی از این افراد چندین مرتبه آزاد شده اند، گفت: وزارت بهداشت و بهزیستی شرایطی فراهم کرده اند تا 400 نفر از معتادین زخم باز در محل های مناسب نگهداری شوند. امید است با این اقدام این حوزه نیز تا حدودی سامان دهی شود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز