وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

وجود هماهنگی در دریافت محتوای آموزشی شبکه شاد/ آموزش در ابعاد مختلف انجام می‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۱:۰۵:۱۸
کد خبر: ۱۰۵۳۰۶۱
وجود هماهنگی در دریافت محتوای آموزشی شبکه شاد/ آموزش در ابعاد مختلف انجام می‌شود
محسن حاجی میرزایی گفت: با استفاده از ظرفیت شاد این امکان را داریم بهترین تدریس‌ها را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم و در شبکه شاد هماهنگی در دریافت محتوای آموزشی دیده می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مراسم رونمایی از نسخه جدید شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در این نشست گفت:  شبکه شاد یک عرصه ارائه خدمات متنوع آموزشی با تدابیر کیفیت و کارایی است انشالله دانش‌آموزان و معلمان در سال تحصیلی جدید از خدمات جدید این شبکه بهره مند شوند.

حاجی میرزایی ادامه داد: کرونا غافلگیرانه حامعه را دربرگرفت. به سرعت تمام نظام‌‌های جامعه را تحت تاثیر قرار داد. شاید در قرون اخیر پدیده‌ای با این عمق تاثیرگذاری ندیده باشیم. یکی از وجوه تاثیرپذیر نظام و خدمات آموزشی بود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های هر حکومت آموزش و حق آموزش است، آموزش زیربنای شکل گیری جامعه عادلانه و توزیع فرصت‌های آموزشی است که زیرساخت اصلی عدالت اجتماعی است.

او افزود: یادگیری و آموزش بیش از یک میلیارد دانش‌آموز و دانشجو مختل شد، ما نیز در این عرصه اقدام کردیم، چراکه وقفه در آموزش اثرات فردی و اجتماعی گسترده‌ای را به دنبال دارد.

حاجی میرزایی اظهار کرد: ما در گام اول از تلویزیون کمک گرفتیم و حدود ۴ کانال به کمک ما آمد و برنامه‌های آموزشی را در دسترس افراد قرار داد با وجود این موضوع، ارتباط یک طرفه‌ای شکل گرفت.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: با کمک همراه اول شبکه شاد طراحی و فعال شد، هر کار در زمان کوتاهی با گستردگی بالا با کاستی‌هایی همراه است اما یک تیم فنی مشکلات را رصد و درصدد حل آنان بودند.

او با ضمن اشاره به قابلیت‌های جدیدی شبکه شاد افزود: کرونا ما را وارد یک زیست بوم جدید کرد که هم باید از ظرفیت‌های آن استفاده و هم باید در برابر مخاطرات آن تدبیر کرد. زیست بوم جدید در جهت عدالت آموزشی خواهد بود.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه تربیت یک معلم با کیفیت و احداث یک فضای آموزشی مستلزم زمان و هزینه است گفت: با استفاده از ظرفیت شاد این امکان را داریم بهترین تدریس‌ها را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم. در شبکه شاد هماهنگی در دریافت محتوای آموزشی دیده می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ظرفیت ممتاز شبکه شاد در اختیار جامعه است اما افرادی که امکان دسترسی به آن را ندارند، نیز نباید از تحصیل محروم شوند لذا تضمین می‌کنیم آموزش را در تمام سطوح جامعه و برای تمام دانش‌آموزان صرف نظر از شرایط جغرافیایی و اقتصادی ارائه می‌دهیم.

او با اشاره به اصل حضور در مدارس بیان کرد: در ساعات غیرحضوری از تلویزیون، شاد و تولید بسته‌های خوداموز استفاده می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز