استقرار یگان حفاظت محیط زیست در محل زاد و ولد گاندوها

۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۱:۰۷:۰۴
کد خبر: ۱۰۵۳۳۹۸
استقرار یگان حفاظت محیط زیست در محل زاد و ولد گاندوها
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: روستاهای گاندو هدف اصلی برنامه های آموزشی و تنویر افکار عمومی محیط زیست استان است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وحیدپورمردان آموزش را یکی از هدف‌های مهم این اداره عنوان کرد و گفت: استقرار تیم های یگان حفاظت و کارشناسی محیط زیست استان در مناطق حفاظت شده و بخصوص روستاهای میزبان گاندو در فصل زاد و ولد آنها و آموزش به جوامع محلی در خصوص رفتارهای این گونه حیات وحش وارد پنجمین ماه شد.

پورمردان ادامه داد: آموزش چهره به چهره به جوامع محلی میزبان گاندو، نصب تابلوهای هشداردهنده، دیدار با ائمه جمعه و جماعات منطقه، دیدار با ریش سفیدان محلی از جمله برنامه های آموزشی و هشدار دهنده محیط زیستی است که توسط یگان حفاظت محیط زیست استان و تیم های کارشناسی اعزامی در حال انجام است.

او با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر سبب افزایش قلمرو گاندوها شده است، گفت: پر آب شدن بسیاری از آبگیرها و برکه های منطقه باعث گسترش قلمرو گاندوها شده است. این گسترش در کنار رفتارهای پر خطر این گونه در زمان زادو ولد موجب شده تا کارشناسان محیط زیست و تیم های متعدد یگان حفاظت از سراسر استان به منطقه اعزام و بصورت شبانه روزی حضور داشته و ضمن انجام پایش زیستگاههای اصلی، برنامه های آموزشی چهره به چهره بسیاری را انجام دهند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز